عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

ایجاد فراکسیون جهاد دانشگاهی در مجلس شورای اسلامی

ایجاد فراکسیون جهاد دانشگاهی در مجلس شورای اسلامی
۰۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۳ کد : ۳۵۲۸۷ آخرین اخبار
دکتر مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، در پاسخ به لزوم استمرار حمایت های بیشتر نمایندگان ملت از جهاددانشگاهی، "ایجاد فراکسیون جهاددانشگاهی در مجلس شورای اسلامی" را پیشنهاد نمود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی (به نقل از ایرنا)، دکتر فداحسین مالکی، نمایندة مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، همراه با جمعی از مشاوران و هئیت همراه به دعوت از رئیس پژوهشکدة سرطان معتمد جهاددانشگاهی و با همراهی دکتر باصولی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، از این پژوهشکده دیدن کرد و از نزدیک با برنامه‌های شاخص این مجموعة علمی و قطب سرطان پستان کشور آشنا گردید. 


در این دیدار، دکتر رامین صرامی فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد با ارائة گزارشی از آخرین دستاوردهای این مجموعة علمی، گفت: ظرفیت‌های بالقوة این مجموعه بیشتر از ظرفیت‌های بالفعل آن است و این مرکز با وجود امکانات حداقلی، توانسته است به مدد متخصصان زبده و بهره‌مندی از دانش روز، بیشترین فعالیت‌های فناورانة ممکن را، مطابق با نیاز جامعه، بومی سازی نموده و به انجام رساند.
رئیس پژوهشکدة سرطان معتمد جهاددانشگاهی همچنین حمایت و تقویت این مجموعه‌ها را برای ارائة خدمات مطلوب‌تر و گسترش این خدمات در سراسر کشور مخصوصاً از سوی نمایندگان ملت و مسئولین بسیار مهم ارزیابی کرد، و افزود: علی‌رغم محدودیت فضای درمانی پژوهشکدة سرطان معتمد، پلی‌کلینیک فوق‌تخصصی بیماری پستان پژوهشکده سالانه 150 هزار بیمار را پذیرش کرده و اقدامات تخصصی در حوزة تشخیص و درمان را به انجام می‌رساند. لیکن تجهیز امکانات و گسترش فضای ارائة خدمات تخصصی در این حوزه، مستلزم حمایت همة ارگان‌ها و مسئولان ذی‌ربط خواهد بود.
دکتر صرامی مهمترین پشتوانه این پژوهشکده را -تاکنون- جهت تحقق پروژه های فناورانه، حمایت های ارزشمند نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی بخصوص کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: امیدواریم این حمایت ها بیش از پیش ادامه یابد و منشاء اثر باشد.

 


 
دکتر مالکی نیز در ادامه این جلسه در پاسخ به این درخواست ، ایجاد فراکسیون جهاد دانشگاهی در مجلس شورای اسلامی را برای حمایت های بیشتر از فعالیت های فناورانه جهاددانشگاهی را پیشنهاد نمود.
نماینده مردم زاهدان با اشاره به اهمیت گزارش ارائه‌ شده در پژوهشکده و پرسش و پاسخ تخصصی انجام‌شده هنگام ارائة گزارش با متخصصان حاضر، گفت: خواه ‌ناخواه از نظر علمی با دنیا در حال رقابت هستیم و باید این را بپذیریم و چنانچه نتوانیم جایگاه خود را ترسیم کنیم، نشان از آن است که از خودباوری ما کاسته شده است. لذا وقتی به این باور برسیم سیاست‌ها و فرایندهای ما، ما را به جایگاه اصلی خود خواهد رساند.
دکتر مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در ادامه با اشاره به اینکه ما باید به کمک هم حلقه‌های مفقوده را پیدا کرده و گره‌های کور را در تمام مسائل، خصوصاً حوزه‌های علمی، باز نماییم، افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا طرح‌های علمی و تحقیقی جهاد دانشگاهی را در این زمینه حمایت نموده و برای این امر فراکسیون جهاد دانشگاهی را در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی نماید. 

 

دور جدید ریاست جمهوری باید مطلع رشد جهادهای دانشگاهی باشد

 

نمایندة مردم زاهدان در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت‎‌های جهاد دانشگاهی و لزوم تقویت و حمایت آن توسط مسئولین، اضافه کرد: با توجه به نگاه دولت جدید امید است این دوره از فعالیت دولت، مطلعی برای رشد فعالیت‌های جهاد دانشگاهی باشد.
در ادامه، دکتر مهدی باصولی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی تاکنون قدم‏های خوبی در حوزه پزشکی برداشته است، افزود: پژوهشکده سرطان معتمد در این مسیر، خدمات شایسته‏ای را با بضاعت کم و عملکرد شایسته و فضای محدود در حوزه سرطان پستان انجام داده‏ که از افتخارات مجموعه جهاد دانشگاهی به شمار می آید.

 

 

وی "تاسیس مراکز تشخیص سرطان پستان در 10 استان کشور" را تحت حمایت و مرکزیت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی از طرح های پیشنهادی جهاددانشگاهی برشمرد و افزود: ایجاد شبکه‌های سرطان پستان جهاد دانشگاهی در سایر استان‌ها گفت: با حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جهاددانشگاهی واحد رشت، اولین مرکز تشخیص سرطان پستان در این استان تاسیس شده است همچنین جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد تا درصورت انجام حمایت‏های لازم، تاسیس این مراکز در سایر استان‏ها را در سطوح مختلف و مورد نیاز به انجام رساند.


نظر شما :