رئیس پژوهشکده سرطان معتمد در افتتاحیه مرکز خوزستان شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان خبر داد

بهره‌برداری از پنج مرکز استانی شبکه تا پایان اسفندماه
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۲ کد : ۵۴۱۵۳ آخرین اخبار
رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با تاکید بر لزوم شناسایی به موقع سرطان پستان، گفت: اگر بیماری به موقع تشخیص داده شود یا متوجه شویم کدام فرد در ریسک ابتلا به این بیماری قرار دارد، قطعا این هزینه به نظام سلامت، خانواده‌ها و زنان ایرانی تحمیل نمی‌شود.
رئیس پژوهشکده سرطان معتمد در افتتاحیه مرکز خوزستان شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان خبر داد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، دکتر رامین صرامی فروشانی در آیین افتتاح کلینیک غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان جهاد دانشگاهی خوزستان که ۳۰ بهمن‌ماه در اهواز انجام شد، اظهار کرد: سرطان پستان، عامل اصلی مرگ و میر زنان در دنیا است که در ایران این بیماری با شیب فزاینده گوی سبقت را از دیگر سرطان‌ها ربوده است به گونه‌ای که اکنون فارغ از جنسیت، سرطان نخست شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به سرطان پستان افزود: تشخیص به موقع سرطان پستان می‌تواند شانس بقای بیمار را به صورت قابل توجه افزایش دهد. همچنین عوارض درمان و مخارج آن را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی تصریح کرد: متاسفانه نظام بهداشت ایران، درمان محور است و به همین علت منتظر می‌مانیم تا عوارض بروز و به حد کمال برسد و بعد تجهیزات پیشرفته و هزینه‌بری برای درمان نیاز داریم.

صرامی فروشانی گفت: در این سیستم معیوب، شناسایی توده در بانوان ایرانی با اندازه بالای ۲-۳ سانتیمتر است در حالی که طبق استاندارد باید زیر یک سانتی‌متر باشد. اگر بیماری به موقع تشخیص داده شود یا متوجه شویم کدام فرد در ریسک ابتلا به این بیماری قرار دارد، قطعا این هزینه به نظام سلامت، خانواده‌ها و زنان ایرانی تحمیل نمی‌شود.

وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه امسال، ماموریت ملی و کلان مهم ایجاد شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان پستان را به درستی و به شایستگی به جهاد دانشگاهی محول کرد. اینکه چنین توانمندی در جهاد دانشگاهی دیده شده موجب خوشحالی و احساس غرور ما شده است.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بیان کرد: اگر چه جهاد دانشگاهی تمام قد در این زمینه ورود کرد اما آن گونه که می‌توانستیم شاهد به ثمر رسیدن مصوبه مجلس نبودیم زیرا مقرر بود ۱۱ مرکز استانی فعال شوند که امید داریم تا پایان امسال حدود پنج مرکز به بهره‌برداری برسند.

صرامی فروشانی گفت: اینکه می‌بینیم نخستین مرکز در خوزستان افتتاح شده حاصل دست رنج جهادگران واحد خوزستان است. این موضوع نشان می‌دهد واحدی که توانایی ساخت مته‌های پیچیده حفاری را دارد، چگونه می‌تواند در حوزه‌های دیگر نیز توانمندی خود را نشان دهد.

  

وی افزود: این کار یک شروع و مقدمه است که می‌تواند نشان دهد اگر به خوبی از جهاد دانشگاهی حمایت شود، ظرفیت این نهاد بسیار بیشتر از ایجاد ۱۱ مرکز استانی است. این نهادن به راحتی می‌تواند کل کشور را پوشش دهد و از این ظرفیت برای ایجاد شبکه پیشگیری، تشخیص، کنترل و درمان سرطان پستان استفاده کنیم.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد تصریح کرد: جهاد دانشگاهی خوزستان این توانایی را دارد که نه تنها در اهواز بلکه شهرهای دیگر که محرومیت بیشتری دارند، چنین مراکزی ایجاد کند.

انتهای پیام


نظر شما :