اجرای فاز اول غربالگری بانوان جهاددانشگاهی آغاز شد

۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۸ کد : ۳۷۱۶۴ آخرین اخبار
نخستین فاز غربالگری بانوان جهاددانشگاهی در راستای فعالیت های "پویش سراسری سرطان معتمد" در ماه اکتبر ماه جهانی ارتقاء بانوان در زمینه سرطان پستان آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر رامین صرامی فروشانی سرپرست پژوهشکده، با اعلام این خبر گفت: به منظور شناسایی زودهنگام و پیشگیری از سرطان پستان و در راستای برنامه های آموزشی، ترویجی و غربالگری رایگان پویش سراسری سرطان معتمد، فاز اول غربالگری به صورت معاینه بانوان شاغل جهاددانشگاهی از امروز سوم آبان ماه در دفتر مرکزی جهادانشگاهی آغاز شده و مقرر است به صورت منظم در سایر واحدها و سازمان های جهاددانشگاهی نیز اجرا گردد.
دکتر صرامی با اشاره لزوم غربالگری در بانوان با توجه به افزایش آمار مبتلایان به سرطان پستان  به عنوان ضایع ترین سرطان در کشور، تاکید کرد: طبق آمار رسمی ثبت شده در اداره ثبت سرطان درکشور در سال ۱۳۹۶، بیش از ۱۷ هزار مورد جدید سرطان پستان سالانه در کشور ثبت شده است که روندی رو به تزاید داشته و حدود ۱۳ درصد کل سرطان های ثبت شده مربوط به سرطان پستان است که البته این سرطان تنها مربوط به بانوان نبوده بلکه در بیش از یک درصد مردان نیز تشخیص داده می شوند واین مسئله می تواند احتمالی بر جنبه های ژنتیکی آن باشد. 
لذا با توجه به آمار یاد شده و روند رو افزایش آمار مبتلایان به سرطان پستان طبق اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، غربالگری و تشخیص به موقع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی استقبال بانوان را در اجرای این طرح را موثر بر ادامه و استمرار آن ارزیابی نمود و افزود: باتوجه به استقبال همکاران محترم جهاددانشگاهی و نظر به همکاری و حمایت ارزشمند و موثر معاونت محترم پشتیبانی و اداره منابع انسانی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی امیدوارم فاز اول طرح غربالگری در مدت زمان کمی در سایر مراکز، سازمان ها و واحدهای جهاددانشگاهی نیز انجام شده و فاز دوم شامل معاینات تکمیلی و آزمایشات لازم از جمله ماموگرافی و سونوگرافی بانوان نیز به صورت اختصاصی برای همکاران جهادگر در پلی کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی اجرا شود.
سرپرست پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در پایان تصریح کرد: تشخیص به موقع سرطان پستان 
ضمن انجام درمان موثرو کاهش قابل توجه آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری، از تحمیل هزینه های درمانی بر خانواده و نظام سلامت جلوگیری می کند.

 

کلید واژه ها: راحله انوری مدیر روابط عمومی # روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد # پویش سراسری سرطان پستان راحله انوری #راحله انوری مدیر روابط عمومی پژوهشکده


نظر شما :