دکتر طیبی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده سرطان معتمد:

در صورت حمایت مجلس از جهاد دانشگاهی، توانایی فعالیت های ملی در حوزه درمان سرطان را دارا می باشیم

۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۸ کد : ۳۷۵۴۸ آخرین اخبار

رئیس جهاد دانشگاهی در جلسه دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، با اشاره به اهمیت و ارزش حضور نمایندگان محترم مجلس شورای در این مرکز به عنوان یکی از مراکز با اهمیت جهاد دانشگاهی،تصریح کرد: چنانچه مجلس شورای اسلامی از جهاد دانشگاهی حمایت کند، جهاد دانشگاهی توانایی فعالیت ملی در زمینه درمان سرطان را خواهد داشت.
 دکتر طیبی با اشاره به نامگذاری سال و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» افزود: در حوزه پزشکی جهاد دانشگاهی وضعیت مناسبی دارد و چنانچه حمایت نمایندگان محترم مجلس را در این خصوص داشته باشیم، می‌توانیم خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود را در حوزه پزشکی در سراسر کشور و کلیه استان ها گسترش دهیم.
 دکتر طیبی استراتژی جهاد دانشگاهی در هر واحد را بر اساس مزیت های بومی و توانمندی استان عنوان نموده و افزود: جهاد دانشگاهی متناسب با معضلات استان ها و شرایط و آمار مبتلایان می‌توانند بحث درمان سرطان را در استان های  مختلف با اولویت استان های دارای آمار بالا  آغاز و به صورت گسترده ادامه دهد.
در ادامه دکتر باصولی سرپرست معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به شاخص‌ترین فعالیت های پزشکی در جهاد دانشگاهی ازجمله ناباروری، زخم و درمان سرطان ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده بیشترین تعداد سرطان پستان در ۱۰ استان کشور تشخیص داده شد که مقرر است با پشتیبانی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی مراکز درمان تخصصی در استان های مربوط را راه‌اندازی گردد.
 وی بر لزوم ایجاد زیر ساخت های مناسب در انجام این امر مهم تاکید ورزید و افزود: امیدوارم با ایجاد شبکه سراسری در کشور بزودی ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در تمام کشور شاهد باشیم. 
دکتر صرامی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی نیز با ارائه گزارش را از فعالیت پژوهشکده در سه حوزه پژوهش و فعالیتهای فناورانه آموزش و درمان، تاکید کرد: سیاست‌ راهبردی این پژوهشکده برمبنای توسعه و استحصال فناوری های پیشرفته در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان است، به گونه ای که حاصل دستاوردهای فناوران این پژوهشکده در التیام و درمان بیماران مراجعه کننده، مشهود و ماموس باشد.

 وی با اشاره به استفاده از درمان‌های فناورانه در درمان بیماران سرطانی افزود: ایمنی درمان سلولی از درمان‌های جدید در دنیا محسوب  می‌شود که به پژوهشکده سرطان معتمد در حال حاضر این فناوری را کاملاً به خدمت گرفته است و در حال حاضر در قالب کارآزمایی بالینی فعالیت های  این نوع درمان مدرن را به انجام می‌رساند.
 دکتر صرامی از تولید محصولات جدید و و داروهای  مختلف درمانی و کمک درمانی سرطان پژوهشکده نام برد و ضمن معرفی، این مرکز به عنوان پیشتاز در تولید کیت تشخیص مولکولی کووید 19 در کشور عنوان نمود و افزود: در حال حاضر پژوهشکده سرطان معتمد در راس تولید کنندگان ملی و کیت تشخیص کووید ۱۹ در کشور محسوب می گردد، همچنین تولید کیت تشخیص نیاز به شیمی درمانی از دیگر محصولات فناورانه این مرکز در کشور به شمار می آید.
 دکتر صرامی با اشاره به اهمیت ایجاد شبکه ملی سرطان در کشور، افزود: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد تا شبکه سراسری سرطان پستان را در کشور راه اندازی نموده و خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود را در مقیاس ملی، ارائه نماید. 
گفتنی است؛ در جلسه بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، نمایندگان محترم شهر تهران، مینودشت، بروجرد، نیشابور همچنین رئیس جهاددانشگاهی و مسئولین این نهاد اعضاء هیئت رئیسه جهاد دانشگاهی برگزار گردید؛ بر لزوم اهمیت و پرداختن به مسئله پیشگیری، تشخیص و غربالگری سرطان پستان در سطح ملی تاکید شد.


نظر شما :