پژوهشکده سرطان معتمد موفق به کسب رتبه اول دومین جشنواره تحقیقات سلولهای بنیادی و خونساز شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۴ کد : ۴۳۶۱۵ آخرین اخبار
پژوهشکده سرطان معتمد موفق به کسب رتبه اول دومین جشنواره تحقیقات سلولهای بنیادی و خونساز شد

 دومین جشنواره تحقیقات برتر سلولهای بنیادی و خونساز ایران جایزه استاد قوام زاده صبح امروز با اعطای جایزه اول جشنواره به عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد خاتمه یافت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در این جشنواره که به  همت انجمن هماتولوژی و انکولوژی ایران و پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در تالار شهید پیرویان بیمارستان شریعتی برگزار شد از سه طرح برتر که از بین ۳۰ طرح و ایده ارایه شده از سوی محققان دانشگاه ‌ها و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور برگزیده شده‌اند با اعطای جایزه ویژه از سوی استاد قوام زاده تقدیر شد. 

جایزه اول این جشنواره به دکتر زهرا سادات هاشمی، عضو هیات علمی دپارتمان توسعه فناوری‌های پیشرفته درمانی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی تهران با طرح‌ تهیه سلول های بنیادی مزانشیمی تولیدکننده پروتئین مهندسی شده ACE۲ با پتانسیل درمانی در عفونت COVID-۱۹ تعلق گرفت.
 دکتر محمد احمدوند از دانشگاه علوم پزشکی تهران هم با طرح اداپتیو ایمیون سل تراپی در بیماران AML عود کننده مقاوم به درمان موفق به کسب رتبه دوم شد و 
رتبه سوم این جشنواره هم به دکتر کامران منصوری از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با طرح بررسی اثر درمانی و ایمنی تزریق سلول های کشنده طبیعی در بیماران مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی با هدف قرار دادن CDK۸ (فاز ۲ کارآزمایی بالینی) تعلق گرفت.

 


نظر شما :