رییس جهاد دانشگاهی در بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد:

معاونت های چهارگانه نوآوری با اولویت پزشکی و سلامت در ساختار جهاد دانشگاهی تشکیل می شود

۰۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۵۹ کد : ۴۷۰۷۸ آخرین اخبار
معاونت های چهارگانه نوآوری با اولویت پزشکی و سلامت در ساختار جهاد دانشگاهی تشکیل می شود

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به ضرورت توجه به فناوری و نوآوری و ایجاد زیست بوم نوآوری در کشور، آموزش و پژوهش در حوزه فناوری و نوآوری را از مسئولیتهای اصلی پژوهشکده سرطان معتمد عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی که روز یکشنبه 9 مردادماه به مناسبت ایام بزرگداشت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به منظور بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد و افتتاح مرکز توسعه فناوری درمان های نوین (ATMP) و آزمایشگاه سطح سوم‌ ایمنی زیستی در پژوهشکده حضور یافته بود طی سخنانی  در جمع مدیران این پژوهشکده اظهار داشت: پژوهشکده سرطان معتمد، مجموعه ای پرانرژی و بانشاط است که حس مثبتی از حضور در آن دارم.

وی گفت: با بررسی و تحلیلی  که از نظام نوآوری کشور داشته ام، فقدان زیست بوم نوآوری در کشور کاملا محسوس است. اگر به همه کشورهای موفق دنیا نگاه کنیم در آنها وزارت آموزش و پژوهش تشکیل شده و در هیچ یک، وزارتخانه یا دستگاهی به عنوان متولی علم و فناوری وجود ندارد ولی متاسفانه ما بی ربط ترین عنوان را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب کرده ایم.

دهقانی خاطرنشان کرد: پژوهش در علم به تولید مقاله و آموزش در علم به تربیت دانشمند منجر می شود. از تلفیق چند مقاله با آزمایش و مباحث کاربردی هم فناوری حاصل می شود که خروجی آموزش در این حوزه هم تکنیسین است.

وی با بیان این که نوآوری، محصول تلفیق چند فناوری است و  آموزش و پژوهش در نوآوری  هم به ترتیب به تربیت تکنیسین و ارائه محصول منتهی می شود، اظهار داشت: متاسفانه ما چندان به بار معنایی کلمات توجه نداریم و گاهی به صرف خوش آهنگ بودن ترکیباتی مثل مرکز نوآوری و شتابدهی و ... خلق می کنیم که اگر به معنای این کلمات توجه کنیم هیچ ارتباطی با هم ندارند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان این که جهاد دانشگاهی مجموعه ای اهل کار با امکانات کم و بی سروصدا است، اظهار داشت: به اعتقاد من موضوع تبلیغات باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و براین اساس، برندینگ - که بخشی از آن برندینگ مسئولین است - یکی از مهمترین وظایف جهاد در دوره جدید است.

وی با اشاره به بازتعریف ساختار جهاد دانشگاهی در دوره مسئولیت خود گفت: در ساختار جدید، سازمان مرکزی یک رگلاتور کلی است و معاونت های جهاد هم تغییرات اساسی خواهد داشت به طوری که در کنار معاونت های پژوهشی و  فناوری، چهار معاونت با عنوان معاونت "نوآوری فناوری اجتماعی"، "نوآوری پزشکی و سلامت"، "نوآوری صنعتی" و "نوآوری کشاورزی" ایجاد خواهد شد که با توجه به شناخته شدن تر بودن حوزه پزشکی و سلامت جهاد دانشگاهی و ماهیت فناورانه و نوآورانه تر آن، اولویت فعالیت­های نوآوری جهاد دانشگاهی با معاونت نوآوری پزشکی و سلامت خواهد بود.

گفتنی است؛ در این دیدار دکتر رامین صرامی فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد گزارش مبسوطی از فعالیت های پژوهشکده سرطان معتمد ارائه نمود.

کلید واژه ها: دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی


نظر شما :