حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ایجاد مرکز استانی شبکه تشخیص و درمان سرطان پستان

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۷ کد : ۴۷۷۹۱ آخرین اخبار
حمایت رییس دانشگاه علوم پزشکی  خراسان شمالی از ایجاد مرکز استانی شبکه تشخیص و درمان سرطان پستان

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و سرپرست معاونت توسعه این دانشگاه با همراهی دکتر پاک مهر، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و روسای واحدهای جهاد دانشگاهی استان های خراسان شمالی و مرکزی از پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در این بازدید که در راستای راه اندازی مرکز استانی شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان پستان در خراسان شمالی برگزار شد، دکتر پورنقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به دستاوردهای پژوهشکده سرطان معتمد اظهار داشت: برای دانشگاه ما فرصت مغتمی است که با مراکز نوآوری و فناورانی که در مرز دانش حرکت می کنند و افتخار کشور و دنیا هستند همکاری داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان پستان در راستای هدفی بسیار والا راه اندازی می شود و ما نیز در ایجاد مرکز استانی شبکه در خراسان شمالی که کمک موثری به نظام سلامت استان است با تمام توان در کنار جهاد دانشگاهی خواهیم بود.
پورنقی با قدردانی از تلاش های دکتر سید محمد پاک مهر در کمک به بهبود شرایط بهداشت و درمان استان و فعالیتها و پیگیری های مستمر جهاد دانشگاهی خراسان شمالی برای راه اندازی مرکز استانی شبکه ملی کنترل و درمان سرطان پستان ابراز امیدواری کرد که با  توسعه همکاری ها و راه اندازی این مرکز زمینه استفاده از فناوری های نوین و تکنیک های پیشرفته تشخیص و درمان سرطان پستان در استان خراسان شمالی بیش از پیش فراهم شود.
  رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پایان تاکید کرد:  با توجه به  جایگاه علمی، توانمندی های بالا و فناوری های کم نظیری که در پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی وجود دارد، همکاری با این پژوهشکده ضمن این که ظرفیتهای جدیدی را برای این دانشگاه ایجاد می کند فرصت خوبی برای توسعه فناوری های جدید تشخیصی درمانی در استان است.

گفتنی است، براساس بند ج تبصره 17 قانون بودجه 1401 کل کشور ماموریت راه اندازی 11 مرکز استانی پیشگیری، غربالگری و تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان و تشکیل شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان شامل استان‌های اصفهان، گیلان، خراسان شمالی، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و گلستان به پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی محول شده است.

کلید واژه ها: رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان پستان دکتر سید محمد پاک مهر


نظر شما :