در دیدار روسای دو پژوهشکده کلید خورد؛

همکاری جامع پژوهشکده سرطان معتمد و پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در جهت فعالیت های ترویجی و آگاهی رسانی درباره سرطان بانوان و بهبود کیفیت زندگی بیماران

در دیدار روسای پژوهشکده سرطان معتمد و پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی بر همکاری جامع دو پژوهشکده در جهت فعالیتهای ترویجی آگاهی رسانی درباره سرطان بانوان و بهبود کیفیت زندگی بیماران تاکید شد.
۰۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۱ کد : ۴۷۸۷۸ آخرین اخبار
همکاری جامع پژوهشکده سرطان معتمد و پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در جهت فعالیت های ترویجی و آگاهی رسانی درباره سرطان بانوان و بهبود کیفیت زندگی بیماران

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد، دکتر علی منتظری در دیدار رییس و معاونان و جمعی از مدیران پژوهشکده سرطان معتمد با اشاره به دستاوردها و ثمرات ورود جهاد دانشگاهی به حوزه  سرطان پستان و اقدامات موثر پژوهشکده سرطان معتمد در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان و کمک به بهبود کیفیت زندگی بیماران و بهبود یافتگان توصیه‌هایی را در جهت برگزاری هر چه بهتر پویش اکتبر ارایه کرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ادبیات صحیح و گزاره های علمی در اطلاع رسانی در خصوص این بیماری نیز مساله مهمی است که می تواند در آگاهی رسانی صحیح و موثر به جامعه بسیار موثر باشد. 

وی با بیان این که سرطان پستان صرف نظر از سلامت فرد روابط جنسی، اشتغال و انجام وظایف مادری را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، تصریح کرد: در کنار درمان سرطان باید به افزایش کیفیت و چگونگی بازگرداندن بیمار و بهبود یافته به زندگی عادی هم توجه کرد. در این راستا ارتباط با بهبود یافتگان و انتقال تجارب آنها به بیماران و ایجاد اطمینان از این که سرطان پستان قابل درمان است و فرد می‌تواند دوباره به زندگی عادی برگردد در تقویت روحیه و افزایش کیفیت زندگی هر دو گروه موثر است.

دکتر رامین صرامی فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی نیز در این جلسه با تاکید بر این نکته که پژوهشکده سرطان معتمد آگاهی بخشی به بانوان را در حوزه ارتقاء افزایش سلامت آنان رسالت خود می داند، افزود: طی چند سال گذشته پژوهشکده با برگزای پویش سراسری ماه اکتبر و همکاری سازمان ها و ارگانهای مختلف سعی داشته تا با فرهنگ سازی و آموزش عمومی سطح دانش بانوان کشور را در خصوص بهداشت و سلامت خود ارتقا بخشیده و رسالت خود را در این زمینه به درستی ایفا نماید.

گفتنی است چهارمین پویش سراسری ماه اکتبر با عنوان "پویش سراسری معتمد " امسال نیز همزمان با برنامه های جهانی ارتقاء افزایش آگاهی بانوان در زمینه سرطان پستان توسط پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی برگزار می گردد.


نظر شما :