بازدید رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از پژوهشکده معتمد

۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۷ کد : ۳۳۵۰۶ آخرین اخبار
رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مراکز علمی تحقیقاتی پژوهشکده سرطان معتمد و دپارتمان های پژوهشی این انستیتو بازدید کرد.


  به گزارش روابط عمومی پژوهشکده معتمد سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر حسین وطن پور روز گذشته 5 بهمن ماه با بازدید از بخش های مختلف و آزمایشگاههای علمی تحقیقاتی پژوهشکده، با آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه این مرکز تحقیقاتی درمانی، آموزشی از نزدیک آشنا شد.

  وی که در راستای بررسی پیشرفت اجرای طرح کیت 21 ژنی پیش‌بینی کننده پاسخ به شیمی درمانی در سرطان پستان در پژوهشکده حضور یافت، ضمن تاکید بر اهیمت پروژه مذکور به مشکلات پیش رو در ارسال نمونه به خارج از کشور جهت اعتبار سنجی اشاره و تصریح کرد: ارائه این خدمت تشخیصی توسط پژوهشگران جوان کشورمان بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.
  لازم به ذکر است؛ بخشی از بیماران مبتلا به سرطان نیاز به شیمی درمانی ندارند و تمایز این افراد بدون استفاده از پنل های ژنتیکی امکان پذیر نیست.
لذا در این مطالعه که از حدود ده سال پیش در دپارتمان ژنتیک پژوهشکده سرطان معتمد آغاز گردیده، با استفاده از روش سنجش ژنتیکی تعیین می توان بیمارانی را که نیاز به شیمی درمانی دارند، شناسایی نمود.
 
  وی با اشاره به اهمیت این طرح، گفت: با وجود سختی های ناشی از اجرای طرح مذکور در مرحله ی اعتبار سنجی که نیازمند ارسال نمونه ها به آمریکا به عنوان تنها شرکت انحصاری دنیا در ساخت و ارستفاده از روش مذکور است، اهمیت ساخت این وسیله ی تشخیصی توسط پژوهشگران جوان کشورمان بسیار ارزشمند است.

 


نظر شما :