اهداف و رسالت ها
پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با هدف تمرکز برفعالیتهای خدمات آزمایشگاهی و تسهیل در دسترسی به خدمات آزمایشگاه های پیشرفته و استفاده از توان مشاوره ای افراد متخصص در راستای پیشرفت علمی کشور و تحقق این هدف و در جهت پاسخگویی به نیازهای اساتید، دانشجویان و محققین اقدام به راه اندازی مرکز خدمات تخصصی نموده است که میتواند کمک موثری در پاسخ دهی به نیازهای پژوهشی کشور باشد.
مرکز خدمات تخصصی آزمایشگاهی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با هدف بهره گیری از توانمندی اساتید حوزه های مختلف علوم پایه پزشکی و استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته آزمایشگاهی و نیز بکارگیری و تقویت کارشناسان مجرب و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در حوزه آزمایشات تشخیصی و تحقیقاتی سرطان در سال 1399 تاسیس و در سال 1399 مورد بهره برداری قرار گرفت.
همکاریهای بینالمللی، خدمات مشاورهای، خدمات فناوری، خدمات آموزشی و مهارت افزایی از اهداف این مرکز است. این مرکز در حال حاضر در فضایی به مساحت 400متر مربع و در یک طبقه در ساختمان خیابان گاندی جنوبی راه اندازی شده است.
ارائه خدمات آزمایشگاهی (تخصصی و فوق تخصصی منحصر بفرد و مشاورهای و مهارت افزایی) مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا و تراز بین المللی مورد نیاز برای محققین و فناوران و ارائه خدمات به محققین با هزینه منطقی و قابل رقابت با سایر آزمایشگاه های موجود، شفافیت در ارائه خدمات (زمان، هزینه، تقدم، کیفیت)، پرهیز از هر گونه انحصار و خودگردانی از جمله موارد مهم و اساسی در تجهیز و راه اندازی مرکز خدمات تخصصی آزمایشگاهی است که باید به آن نگاه ویژه کرد.
مرکز خدمات تخصصی آزمایشگاهی در آینده ای نزدیک امکان ثبت سفارش آزمایش ها همراه با جزئیات انجام آزمون از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری را نیز فراهم می آورد. تمامی فرآیندهای سازمانی آزمایشگاه اعم از انجام آزمون ، ثبت نتیجه، پایش فرآیند ،گزارش گیری و در نهایت برنامه ریزی و کنترل به صورت تمام اتوماسیون و مبتنی بر جدیدترین الگوهای سیستم اطلاعات مدیریت(MIS) اداره شده که به موجب آن خطای انسانی تا حد زیادی حذف گردیده است.
از برنامه های آینده این مرکز خدمات تخصصی آزمایشگاهی میتوان به توسعه و تجهیز سایر بخش های آزمایشگاه، و تهیه و ارائه مواد مورد نیاز محققین از شرکت های اصلی و با قیمت مناسب ،همکاری با آزمایشگاه های فعال موجود در کشور، پیوستن به شبکههای آزمایشگاهی معتبر داخلی و خارجی جهت رقابت در عرصههای بینالمللی، پیادهسازی نظام مدیریت ارتباط با مشتری با رویکرد مشتری مداری و پاسخگویی سریع، پیادهسازی سیستم بازاریابی و جذب مشتری پویا و بهرهوری با رویکرد ایجاد رقابت و برونسپاری، استقرار نظام گردش مالی مستقل و پویا در قالب آییننامه واگذاری خدمات دانشگاه تحت یک مدیریت یکپارچه و هدفمند اشاره کرد. امید است تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته تحقیقاتی موجود بتواند تقاضای محققین و دانشجویان پژوهشگران را تامین کند.