دفاع پایان نامه دانشجوی دکتری پژوهش محور پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۷ کد : ۳۴۱۵۴ آخرین اخبار
دانشجوی دکتری پژوهش محور پژوهشکده معتمد فارغ التحصیل شد

جلسه دفاع از پایان نامه دانشجوی دکتری پژوهش محور پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی روز گذشته ۲۶ اسفندماه با حضور اعضاء هیات علمی، اساتید و داوران برگزار گردید. 
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده معتمد جهاددانشگاهی؛ جلسه دفاع از پایان نامه دانشجوی دکتری پژوهش محور با عنوان " ارزیابی عملکرد transcription activation assay جهت پیش بینی نتایج بالینی جهش های با اهمیت نامشخص در ناحیه انتهای کربوکسیلی BRCA1" توسط دکتر فاطمه یادگاری برگزار و با درجه عالی مورد تشویق و استقبال حاضران قرار گرفت.
لازم به ذکر است، پایان نامه مذکور با هدف، بررسی جهش در ژن BRCA1 که باعث سرطان پستان و تخمدان ارثی می شود مورد ارزیابی و تحقیق قرار گرفت.
 گفتنی است؛ اطلاعات بالینی در مورد بسیاری از جهش های BRCA1 در حال حاضر موجود نیست لذا این مسئله شناسایی افراد در معرض ابتلا به سرطان پستان و تخمدان ارثی را دچار مشکلات جدی کرده است. برای رفع این مشکل جهش های ژن BRCA1 به روش Functional Assay مورد بررسی قرار گرفت.
 نتایج حاصل از این مطالعه با اطلاعات بالینی بیماران مبتلا به سرطان پستان و تخمدان ارثی هماهنگی بسیار عالی نشان داد. بنابراین از این روش برای شناسایی افرادی که در معرض ابتلا به سرطان پستان و تخمدان ارثی هستند استفاده می شود.

 


نظر شما :