وزیر بهداشت در بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی:

برنامه وزارت بهداشت حمایت از جهاددانشگاهی است/ انعقاد قرارداد با این نهاد

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۹ کد : ۴۰۰۶۱ آخرین اخبار
دکتر بهرام عین اللهی در بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی با بیان این که پزشکی در آینده به سمت درمان هایی همچون ژن تراپی و ... خواهد رفت، گفت: برنامه ما قطعا حمایت از فعالیت های جهاددانشگاهی است و حوزه پژوهش ما قراردادهایی را با جهاددانشگاهی منعقد خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، هشتم دی ماه در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400 ضمن قدردانی از تلاش‌های جهادگران این نهاد بیان کرد: امروزه در دنیا تحولی در درمان بیماری‌ها ایجاد شده است. اما ما عادت داریم که درمان بیماری ها را توسط دارو انجام دهیم که به نوع خود یک عادت سنتی است.

دکتر عین اللهی با اشاره به این که امروز دومین تجارت دنیا دارو است، افزود: معمولا شرکت های دارویی علاقه ندارند که برای درمان از روش های دیگر استفاده شود و به همین دلیل است که سایر روش ها در دنیا پیشرفت نکرده است، اما دنیا ناچار است که امروز در این زمینه به روش های دیگری که مؤثرتر هستند روی بیاورد.

وی افزود: خوشبختانه کشور ما در این روش ها پیشتاز است که جهاددانشگاهی نمونه بارز این پیشتازی است. مرکز رویان جهاددانشگاهی طی دهه 70، انقلابی را در کشور ایجاد کرد که بهره گیری از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها بود و مرحوم دکتر کاظمی این فعالیت را آغاز کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که امروزه سلول تراپی به طور کامل در قسمت های مختلف در حال استفاده است، گفت: امروز که از این نمایشگاه بازدید کردم، مشاهده کردم که جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف بهداشت و درمان همچون سلول های بنیادی، روش های نوین و غیر دارویی برای تشخیص و درمان سرطان و مسایل ژنتیکی به توسعه فراوانی دست پیدا کرده است.

وی با بیان این که پزشکی در آینده به سمت درمان هایی همچون ژن تراپی و ... خواهد رفت، گفت: برنامه ما قطعا حمایت از فعالیت های جهاددانشگاهی است و حوزه پژوهش ما قراردادهایی را با جهاددانشگاهی منعقد خواهد کرد. امروزه ما میلیون ها دلار را صرف تهیه دارو در جهان می کنیم اما روش های غیر دارویی می تواند به عنوان روشی نوین در درمان بیماری ها بسیار مؤثر باشد.

دکتر عین اللهی بیان کرد: مساله دیگر بحث گیاهان دارویی است. کشور ما از نظر گیاهان دارویی وضعیت بسیار خوبی دارد و مرجع بسیاری از گیاهان دارویی در دنیا هستیم. کشت این گیاهان و استفاده از آن ها یکی از نکات مهمی است که جهاددانشگاهی نیز در این رابطه فعالیت های بسیار خوبی انجام داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنده برای همه دوستان و دانشمندان جهاددانشگاهی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوار هستم که همکاری بین وزارت بهداشت و جهاددانشگاهی به ویژه در دولت آیت الله رئیسی به صورت مستمر ادامه داشته باشد و بتوانیم این دانشمندان را تشویق کرده و با ایشان فعالیت‌های مشترکی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: قطعا اتفاقی که در آینده خواهد افتاد همانگونه که در مساله سلول های بنیادی رخ داد، بسیار امیدبخش خواهد بود. زمانی که بحث سلول های بنیادی در دنیا آغاز شد، ما جزء چهارمین یا پنجمین کشورهای دنیا بودیم که این فعالیت را آغاز کردیم. قطعا فعالیت هایی که دوستان در جهاددانشگاهی انجام می دهند، باعث خواهد شد که ما در آینده جزء کشورهای پیشرفته در دانش  و فناوری های جدید پزشکی باشیم و بتوانیم بسیاری از بیماران را با استفاده از روش های غیر دارویی درمان کنیم.


نظر شما :