پژوهشکده سرطان معتمد، قطب درمانهای نوین سرطان در کشور

۰۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۶ کد : ۴۶۴۷۵ آخرین اخبار
پژوهشکده سرطان معتمد، قطب درمانهای نوین سرطان در کشور

 

رییس پژوهشکده خبر داد: افتتاح مرکز ATMP و آزمایشگاه سطح سوم‌ ایمنی زیستی در هفته جهاد دانشگاهی

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی از افتتاح مرکز درمانهای نوین (ATMP) و آزمایشگاه سطح سوم‌ ایمنی زیستی در پژوهشکده در هفته جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایرنا، دکتر رامین صرامی فروشانی با تبریک چهل و دومین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: به رغم پیشرفت های پزشکی و شناسایی بسیاری از عوامل موثر در بروز سرطان، متاسفانه این بیماری با آهنگی نگران کننده در ایران و جهان رو به افزایش است و همچنان به عنوان بیماری ای صعب العلاج، دومین عامل مرگ و میر انسان ها به شـمار می‌رود. بر این اساس، اسـتفاده از رویکردها و راهبردهای نوین درمان شامل ژن درمانی، ویروس درمانی و ایمنی درمانی سلولی (ATMP) ضرورتی اجتناب ناپذیر برای مهار این بحران تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، پژوهشکده سرطان معتمد با راه‌اندازی دپارتمان  توسعه فناوری درمانهای نوین (ATMP)، مسیری امیدبخش را در درمان سرطان های پیشرفته و صعب العلاج در کشور ترسیم کرده است.   

این دپارتمان با جذب برترین محققان و فناوران حوزه ATMP با گرایش‌های ایمنی شناسی، ویروس شناسی و علوم سلولی کاربردی و تشکیل  هیات بورد متخصصان بالینی متشکل از زبده ترین متخصصین آنکولوژی و جراح سرطان، همگام با پیشرفته ترین مراکز پژوهشی جهان، چندین پروژه جامع راهبردی در حوزه ژن درمانی- ویروس درمانی سرطان و ایمنی درمانی سلولی را تعریف و اجرا کرده است.

به گفته صرامی فروشانی با توجه به اهمیت هم افزایی توانمندی‌ها و گسترش همکاری‌های مشترک تحقیقاتی در این حوزه، دپارتمان ATMP پژوهشکده همچنین همکاری گسترده‌ای را با مراکز معظم علمی کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و دانشگاه علوم پزشکی تهران شکل داده است.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد تصریح کرد: از تازه‌ترین اقدامات پژوهشکده به عنوان قطب درمانهای نوین سرطان در کشور، راه اندازی مرکز ATMP و آزمایشگاه سطح سوم‌ ایمنی زیستی (BSL3) برای کار با عوامل زیستی پرخطر است که ان‌شاءالله مردادماه امسال همزمان با هفته جهاد دانشگاهی افتتاح می‌شود.


https://www.irna.ir/news/84830209/

 


نظر شما :