پیام رییس جهاددانشگاهی به‌ مناسبت روز پزشک/ ابتکار و نوآوری‌های این نهاد برای ورود به عرصه‌های جدید پزشکی

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۷ کد : ۴۷۸۲۸ آخرین اخبار
پیام رییس جهاددانشگاهی به‌ مناسبت روز پزشک/ ابتکار و نوآوری‌های این نهاد برای ورود به عرصه‌های جدید پزشکی

دکتر دهقانی فیروزآبادی در پیامی فرارسیدن اول شهریور ماه، زادروز دانشمند حکیم و فخر ایران‌زمین، ابوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکی ایران و به ویژه همکاران پزشک در جهاددانشگاهی تبریک گفت و از تلاش‌های صادقانه و خدمات فداکارانه آنان به مردم قدردانی کرد.

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی؛ در پیام دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، رییس جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن روز پزشک آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
فرارسیدن اول شهریور ماه، زادروز دانشمند حکیم و فخر ایران‌زمین، ابوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکی ایران و به ویژه همکاران پزشک‌مان در جهاددانشگاهی تبریک می‌گویم و از تلاش‌های صادقانه و خدمات فداکارانه این عزیزان به مردم در راه مقدس رفع آلام دردمندان، بازگرداندن و ارتقای سلامت و نشاط جامعه قدردانی می‌کنم.  

پزشکان عزیز جهاددانشگاهی هم‌چون سایر اعضای این نهاد، علاوه بر انجام وظایف و مأموریت‌های محوله، به‌خوبی مراقبت می‌کنند تا مبادا فرآیندهای تکراری و تراکم کار به خصوص در بخش درمان، مانعی بر سر راه نوآوری و ورود به عرصه‌های جدید به‌وجود بیاورد؛ در دنیای امروز، پیشرفت‌های پزشکی، محصول علاقمندی و همکاری نزدیک پزشکان با متخصصان میان‌رشته‌ای مرتبط با حوزه سلامت است که به ابتکار و نوآوری‌های ارزشمند می‌انجامد.

خوشبختانه جهاددانشگاهی با اقدامات خود، در این راه گام برداشته و موفقیت‌هایش در زمینه پزشکی بازساختی، درمان ناباروری،‌ به‌کارگیری درمان‌های نوین برای ترمیم زخم‌های مزمن و نیز مقابله با سرطان،‌ سلول‌درمانی و ژن‌درمانی و سایر حوزه‌ها مرهون همین همکاری‌ها و ایجاد بستر نوآوری و شکوفایی در میان متخصصان مختلف است.

این نهاد از سرفصل حیاتی اخلاق، تعهد و پرورش در این حوزه نیز غافل نبوده که بیست سال ادوار نکوداشت مقام اساتید پیشکسوت حوزه پزشکی و نیز برگزاری مدارس تابستانی برای علاقمندان به کاربردهای بیوانفورماتیک در تحقیقات پزشکی یا دوره‌های جامع تکنیک‌های مولکولی از جمله‌ی همین اقدامات برای آگاه‌سازی نسل جوان و به‌ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

در پایان، ضمن بزرگداشت نام و یاد شهدای عزیز عرصه‌ی سلامت، اساتید گرانمایه، پیشکسوت و نوآور حوزه‌ی پزشکی به‌ویژه زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی را که در جوار رحمت حق آرمیده‌اند، گرامی می‌دارم و بار دیگر از زحمات پزشکان عزیز حق‌شناسی می‌کنم. 

روح الله دهقانی فیروزآبادی
رییس جهاددانشگاهی

کلید واژه ها: دکتر دهقانی فیروزآبادی


نظر شما :