با راه‌اندازی شعبه پژوهشکده سرطان معتمد در کربلا

فناوری‌های پیشرفته درمانی ایران در خدمت بیماران عراقی قرار می‌گیرد

۰۳ آبان ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۱ کد : ۴۹۷۹۷ آخرین اخبار
فناوری‌های پیشرفته درمانی ایران در خدمت بیماران عراقی قرار می‌گیرد

با راه‌اندازی شعبه پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در کربلا که با درخواست و تامین کامل مالی از سوی نهاد بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عتبه حسینیه مقدسه صورت گرفت، بیماران عراقی به زودی از امکانات پیشرفته پیوند، هماتولوژی و آنکولوژی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد، دکتر اردشیر قوام زاده، پدر پیوند سلولهای بنیادی ایران و رییس هیئت بورد تخصصی آنکولوژی پژوهشکده سرطان معتمد در حاشیه مراسم امضای قرارداد انتقال فناوری پیوند سلولهای بنیادی در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) کربلا اظهار داشت: با اجرای این قرارداد که ذیل تفاهم‌نامه همکاریهای مشترک پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و نهاد بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عتبه حسینیه مقدسه به امضا رسید به زودی نخستین عمل پیوند مغز استخوان آلوژن روی یک بیمار مبتلا به سرطان خون در مرکزی که توسط تیم تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد در کربلا تجهیز شده انجام خواهد شد.

وی با بیان این که تاکنون عمل پیوند سلولهای بنیادی مغز استخوان آلوژن در کشور عراق انجام نشده ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار مرکز زمینه استفاده مردم عراق از خدمات پیوند سلولهای بنیادی فراهم شود.

    قوام زاده که ریاست و هدایت علمی تیم تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در  انتقال فناوری و راه‌اندازی مرکز پیوند سلولهای بنیادی در عراق را برعهده دارد تاکید کرد با توجه به درخواست طرف عراقی و اعلام آمادگی آنها برای تامین کامل هزینه ها و ملزومات مورد نیاز امیدوارم بتوانیم خدمات مختلف سلول درمانی را در این مرکز توسعه دهیم.

 

نخستین عمل پیوند مغز استخوان آلوژن در کشور عراق انجام می‌شود

 دکتر کیوان مجید زاده، عضو هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد و مدیر فنی و اجرایی پروژه انتقال فناوری پیوند سلولهای بنیادی نیز با اعلام این که نخستین عمل پیوند مغز استخوان آلوژن در کشور عراق به زودی در قالب قرارداد انتقال فناوری پیوند سلولهای بنیادی منعقده بین پژوهشکده سرطان معتمد و نهاد بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عتبه حسینیه مقدسه توسط تیم تخصصی پژوهشکده در بیمارستانی در کربلای  معلی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عتبه حسینیه مقدسه که تحت مدیریت دکتر ستار الساعدی، وزیر اسبق بهداشت عراق است در حال راه‌اندازی بیمارستان های تخصصی متعدد در شهر کربلا است که یکی از حوزه‌های تخصصی مورد توجه، فناوری‌های نوین درمان سرطان است. با توجه به شهرت جهانی استاد قوام زاده در این حوزه، دکتر سعدی از پژوهشکده سرطان معتمد دعوت کرده با هدایت استاد، عمل پیوند مغز استخوان را در بیمارستانی در کربلا راه‌اندازی کند.

وی تصریح کرد: بیمارستانی کاملا اختصاصی برای بیماریهای خون در کربلا در نظر گرفته شده که یکی از مهمترین بخش های آن، پیوند مغز استخوان خواهد بود.

مجیدزاده خاطرنشان کرد: هماهنگی ها و اقدامات اولیه برای انتقال فناوری پیوند سلولهای بنیادی طی ۸، ۹ ماه اخیر انجام شده و پس از جلسات و مذاکرات متعدد در ایران و عراق قرارداد مربوطه  با حضور مسوول کنسولی جمهوری اسلامی در کربلا به امضا می‌رسد. متعاقب انعقاد این قرارداد، اولین عمل پیوند مغز استخوان آلوژن روی یکی از بیماران مبتلا به سرطان خون انجام خواهد شد.

وی با بیان این که تمام هزینه‌های مربوطه توسط طرف عراقی تامین می‌شود در ادامه از راه‌اندازی کلینیک سرطان‌های توارثی در بیمارستان الوارث کربلا توسط تیم تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: در این کلینیک افراد با خطر بالا از لحاظ جهش‌های مستعدکننده به سرطان های ارثی بررسی و در صورت تشخیص جهش های ژنتیکی، فرد را تحت خدمات پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان قرار می‌دهیم.

کلید واژه ها: سرطان # پژوهشکده سرطان معتمد # روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد شبکه ملی تشخیص زودرس و درمان سرطان پستان


نظر شما :