مرکز تشخیص، غربالگری و پیشگیری از پاپیلومای انسانی در پژوهشکده سرطان معتمد راه اندازی شد

۲۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۰ کد : ۵۱۶۳۸ آخرین اخبار
مرکز تشخیص، غربالگری و پیشگیری از پاپیلومای انسانی در پژوهشکده سرطان معتمد راه اندازی شد

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی از راه‌اندازی مرکز مرجع شناسایی و تشخیص مولکولی ابتلا به (HPV) ویروس پاپیلومای انسانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، دکتر رامین صرامی فروشانی در نشست خبری پژوهشکده سرطان معتمد به مناسبت هفته پژوهش ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با 25 سال فعالیت در حوزه تشخیص و درمان سرطان به عنوان قطب علم و فناوری سرطان پستان در کشور شناخته می شود. از طرف دیگر وجود شبکه گسترده واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور این امکان را به پژوهشکده داده که با تصویب مجلس شورای اسلامی نسبت به راه اندازی شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان با 11 مرکز استانی اقدام کند. متعاقب این مصوبه مجلس طی جلسه ای با معاونت های بهداشت و درمان وزارت بهداشت و حمایت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه ای در شرف امضا است که گستره فعالیت شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان را به تمامی سرطان های بانوان گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد حائز اهمیت در این راستا، بحث عفونت پاپیلومای انسانی است. این ویروس بیش از 150 ژنوتیپ مختلف دارد که برخی از آنها عامل زگیل های پوستی هستند اما حدود 40 ژنوتیپ آن می توانند به بروز  زگیل تناسلی منجر شوند. برخی از این زگیل‌ها کم خطر و برخی منجر به وخامت در دهانه رحم می‌شوند؛ بنابراین تشخیص به موقع و زودهنگام این بیماری، شانس درمان را افزایش می‌دهد و از انتقال این ویروسِ به شدت مسری، جلوگیری می‌کند.

http://mci.ac.ir/fa/page/7608/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%

 


نظر شما :