رییس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس: هدف شبکه ملی سرطان پستان، خدمت رسانی شایسته به بانوان در اقصی نقاط کشور است

۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۷ کد : ۵۲۶۹۲ آخرین اخبار
رییس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی، هدف از تاسیس شبکه ملی تشخیص و درمان سرطان پستان را که به پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی محول شده خدمت رسانی شایسته به بانوان در اقصی نقاط کشور عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد؛ دکتر زهرا شیخی که در نشست افتتاحیه طرح غربالگری سرطان‌های شایع بانوان در بندر جاسک (استان هرمزگان) که توسط پژوهشکده سرطان معتمد با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از 25 دیماه لغایت 2 بهمن ماه برگزار می شود سخن می گفت با گرامیداشت ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن بر ضرورت گسترش و ارتقای خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه خصوصا بانوان تاکید کرد و گفت: نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند که به طور قطع سلامت، نشاط و آرامش سایر افراد جامعه هم به سلامت این قشر وابسته است. بر این اساس خصوصا در مناطق محروم و کم برخوردار و شهرهایی که فاصله زیادی با مرکز شهرستان و یا استان دارند، وظیفه مسوولان و متخصصان است که برای خدمات رسانی ایده آل به این قبیل مناطق اهتمام مضاعف داشته باشند.

 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی طبق ماموریتی که به آن داده شده است، با کمک و همت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که دلسوزانه در همه صحنه‌ها پا به پای مردم بوده و بدون هیچ ادعایی شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم است، اجرای این طرح را آغاز کرد.

وی گفت: امیدواریم در دوره‌ای که امکانات و تجهیزات پیشرفته پژوهشکده در منطقه استراتژیک جاسک مستقر است بتوانیم با بهترین متخصصان، جراحان و رادیولوژیستها و سایر همکاران که به منطقه اعزام شده اند بالاترین سطح خدمات را به زنان این منطقه ارائه کنیم و صحت و سلامتی شان را تایید کنیم و زنان جاسکی نیز به شایستگی از این ظرفیت ها استفاده کنند.

دکتر شیخی با بیان این که بیمارستان شهرستان جاسک خصوصا اورژانس آن از کمترین امکانات درمانی و پزشکی برخوردار است، گفت: به طور قطع وظیفه وزارت بهداشت و درمان و سایر مسوولان و متولیان امر است که خدمات رسانی درست و در شان مردم این منطقه و سایر مناطق محروم و دور افتاده کشور داشته باشند و توزیع عادلانه در امکانات رفاهی به‌ویژه در حوزه سلامت، انجام دهند.

وی ابراز کرد: با توجه به تلاشی که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای ارائه خدمات و تجهیزات پزشکی و درمانی در شهرستان جاسک انجام می دهد، ما نیز به طور قطع، هرکاری که از توانمان برمی آید برای مردم این منطقه انجام خواهیم داد.
 

کلید واژه ها: #دکتر زهرا شیخی #شبکه ملی سرطان #فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس #پژوهشکده سرطان معتمد #کلینیک-لنف #متخصص-لنف # متخصص-ورم-لنف


نظر شما :