مراسم بزرگداشت روز معلم با تجلیل از استاد قوام زاده در پژوهشکده سرطان معتمد برگزار شد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۶ کد : ۵۶۵۰۶ آخرین اخبار
مراسم روز بزرگداشت مقام معلم و استاد با تجلیل ویژه از استاد اردشیر قوام زاده، پدر پیوند سلول‌های بنیادی ایران در پژوهشکده سرطان معتمد برگزار شد.
مراسم بزرگداشت روز معلم با تجلیل از استاد قوام زاده در پژوهشکده سرطان معتمد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد در این مراسم که در آستانه روز معلم در ساختمان اداری و پژوهشی پژوهشکده برگزار شد علاوه بر رییس، معاونان و دیگر اعضای پژوهشکده، خانواده استاد قوام‌زاده و جمعی از اعضای هیات علمی و متخصصان پیوند سلول‌های بنیادی و شاگردان استاد قوام زاده از دانشگاه علوم پزشکی تهران و مراکز مختلف بیمارستانی نیز حضور داشتند.

دکتر صرامی فروشانی، رییس پژوهشکده سرطان معتمد طی سخنانی در این مراسم با تبریک روز استاد و زادروز استاد قوام زاده ضمن اشاره به فضایل اخلاقی و جایگاه برجسته علمی استاد از وی به عنوان عصاره فضایل اساتید کشور یاد و خاطر نشان کرد: جایگاه ممتاز و موقعیت ویژه پژوهشکده سرطان معتمد در حوزه سلول درمانی، ژن درمانی، ویروس درمانی و دیگر فناوری‌های نوین درمان سرطان مرهون حضور و هدایت‌های دلسوزانه پدر پیوند سلول‌های بنیادی ایران در پژوهشکده است. استاد قوام زاده هم طی سخنانی با اشاره به اهمیت تعلیم و تعلم و انتقال دانسته‌ها و تجارب اساتید و محققان پیشرو به دانشجویان و همکاران جوان اظهار داشت: معلمی بهترین شغل است چون با انتقال دانش به شاگردان، این علم که ثمره عمر معلم است برای ابد باقی می ماند.‌ در خالی که اگر محققی در آموزش انتقال دانش و تجربیات خود به دیگران کوتاهی کند با مرگ او، دانسته ها و تجارب او هم به خاک سپرده می‌شوند. در ادامه مراسم با اهدای لوح یادبود هدیه ای از طرف محققان بخش ATMP و دیگر همکاران پژوهشکده، زادروز استاد قوام زاده گرامی داشته شد. مراسم مشابهی نیز امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در محل کلینیک ابوریحان پژوهشکده سرطان معتمد برگزار شد.

 

 


 

   


نظر شما :