برگزاری پنل تخصصی سرطان پستان توسط پژوهشکده سرطان معتمد در نخستین کنگره بین‌المللی ژنومیک سرطان

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۰ کد : ۵۶۶۱۹ آخرین اخبار
پنل تخصصی سرطان پستان نخستین کنگره بین‌المللی ژنومیک سرطان(CGC۲۰۲۳) از سوی پژوهشکده سرطان معتمد برگزار شد.
برگزاری پنل تخصصی سرطان پستان توسط پژوهشکده سرطان معتمد در نخستین کنگره بین‌المللی ژنومیک سرطان

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، نخستین کنگره بین‌المللی ژنومیک سرطان با مشارکت کنسرسیومی از مجامع علمی کشور از ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، پنل تخصصی سرطان پستان این کنگره، عصر روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه با سخنرانی متخصصانی همچون دکتر سیروس زینلی استاد انستیتو پاستور ایران، دکتر حسین مزدارانی استاد دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر حمیدرضا خرم خورشید استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر رضوان اسمعیلی و دکتر محمد درزی از اعضای هیئت علمی پژوهشکده سرطان معتمد برگزار شد.

همچنین در هیات رئیسه این پنل علاوه بر سخنرانان، سرکار خانم دکتر آسیه الفت بخش، جراح و معاون پژوهشی پژوهشکده سرطان معتمد حضور داشت.

 این گزارش می افزاید، دکتر زینلی با موضوع «مراقبت شخصی¬ساز شده برای مبتلایان به موارد پرخطر سرطان پستان با استفاده از NGS»، دکتر خرم¬خورشید با موضوع «بررسی پروفایل مولکولی سرطان پستان با استفاده از NGS، و دکتر مزدارانی با موضوع «ضرورت توجه به حساسیت پرتوی(radiosensitivity) بیماران سرطان پستان و بیومارکرهای سیتوژنتیک و مولکولی مرتبط» به سخنرانی علمی خود پرداختند.

در ادامه خانم دکتر اسمعیلی به نقش «پروفایل بیان ژن در موارد تشخیص زود هنگام سرطان پستان برای ادجاونت کموتراپی(adjuvant chemotherapy) که گزارش پیاده سازی یک تست پیش بینی کننده با نام تجاری MamoNivap» بود، پرداخت.

به عنوان آخرین سخنران این پنل معماری یک پلتفرم تومورشناسی دقیق (Precision Oncology) و برخی از ابعاد نرم¬افزاری آن از سوی آقای دکتر محمد درزی مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است، این پنل با استقبال بی نظیر اساتید، محققین و دانشجویان مواجه شد. همچنین در حاشیه این کنگره بین المللی، پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، محصولات فناورانه و طرح های پژوهشی خود را در غرفه ای ویژه در نمایشگاه این کنگره به نمایش گذاشت که با استقبال قابل توصیف پژوهشگران و دانشجویان روبرو شد.

گفتنی است این کنگره از روز گذشته، چهارشنبه آغاز شده تا فردا جمعه 15 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.


نظر شما :