به همت جهادگران پژوهشکده سرطان معتمد انجام شد

غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در شهرستان اسلامشهر

۳۰ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۴ کد : ۵۹۸۶۱ آخرین اخبار
در راستای طرح‌های جهادی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، گروهی از متخصصان زبده پژوهشکده با همراهی قرارگاه‌های جهادی، طرح غربالگری رایگان سرطان‌های بانوان را در شهرک واوان شهرستان محروم اسلامشهر استان تهران اجرا کردند.
غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در شهرستان اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، احمد وحیدی، وزیر کشور، محسن رضایی، رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و آقامحمدی رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور، صبح امروز از اردوی جهادی خدماتی، درمانی در شهرک واوان شهرستان اسلامشهر بازدید کردند. پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با حضور متخصص جراح پستان، رادیولوژیست، متخصص زنان و کارشناسان مامایی علاوه بر معاینه بیماران و انجام سونوگرافی و ماموگرافی پستان، بانوان منطقه را از نظر سرطان‌های شایع زنان بررسی نمودند.

با تمهیدات پیش‌بینی‌شده، بیماران شناسایی‌شده در این طرح که نیاز به عمل‌ جراحی و دریافت خدمات درمانی بیشتر دارند، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران اعزام و به صورت رایگان درمان می‌شوند. در این اردوی جهادی خدماتی که در راستای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور برگزار شده، علاوه بر غربالگری سرطان، خدمات پزشکی دیگری توسط متخصصان و کادر پزشکی توسط گروههای جهادی به افراد نیازمند ارائه شد. در بازدید وزیر کشور از این اردوی جهادی که در محل درمانگاه امام سجاد (ع) واوان برگزار شد، معاون سیاسی استاندار تهران، شریفیان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اسلامشهر و جمعی از مسؤولان شهرستان اسلامشهر حضور داشتند.

پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، اردیبهشت‌ماه امسال با همکاری قرارگاه های جهادی طرح مشابهی را در شهرستان محروم بیجار استان کردستان اجرا کرده بود. همچنین زمستان گذشته با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعزام تیمی از زبده‌ترین و مجرب‌ترین متخصصان کشور مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی موجود به شهرستان‌های کم‌برخوردار جاسک و کنارک، بانوان این مناطق را از لحاظ ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های پستان و همچنین ویروس پاپیلومای انسانی به صورت رایگان بررسی کرد. بیمارانی که طی این غربالگری‌ها شناسایی شدند به طور رایگان به کلینیک تخصصی پژوهشکده در تهران منتقل و خدمات درمانی لازم را دریافت کردند.

 


نظر شما :