در نشست خبری پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد جهاددانشگاهی مطرح شد:

طی یک ماه آینده فاز اول اجرایی شبکه ملی تشخیص زودرس سرطان پستان عملیاتی می شود

۱۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۱ کد : ۶۳۰۵۳ آخرین اخبار
دکتر رامین صرامی فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در نشست خبری پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد جهاددانشگاهی که صبح امروز در محل پلی کلینیک فوق تخصصی این پژوهشکده برگزار گردید از عملیاتی شدن فاز اول اجرایی شبکه ملی تشخیص زودرس سرطان پستان طی یک ماه آینده در نقاط مختلف و مناطق محروم کشور خبر داد.
طی یک ماه آینده فاز اول اجرایی شبکه ملی تشخیص زودرس سرطان پستان عملیاتی می شود

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد دکتر صرامی گفت: ایجاد شبکه ملی پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان بانوان به ویژه سرطان پستان در سال 1401 در قالب یک رسالت ملی توسط مجلس شورای اسلامی به این پژوهشکده واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سرطان پستان دومین علت مرگ و میر و اولین علت مرگ و میر به دلیل ابتلاء شدن به سرطان به شمار می رود در خصوص اهمیت تشخیص به موقع و درمان صحیح این بیماری گفت:

سرطان پستان، مهم‌ترین عامل مرگ و میر زنان در ایران و دنیا به حساب می‌آید و وضعیت این بیماری در ایران نسبت به جهان بدتر است. ابتلاء به بیماری سرطان پستان نسبت به سایر سرطان‌ها شایع‌تر است. بررسی‌ها بیانگر این است که ابتلا به سرطان پستان در ایران با شیب فزاینده‌ای رو به افزایش است. به نحوی که شاید بتوان گفت که یک فرد مبتلا به سرطان پستان در هر خانواده وجود دارد. این احتمال وجود دارد نتایج بررسی‌های میدانی شرایط بدتری را بیان کند.

وی افزود: اگر این بیماری در زمان مناسب تشخیص داده شود، هزینه درمان و عوارض ناشی از درمان کمتر می‌شود و عمر بیمار افزایش می‌یابد. زمان مناسب تشخیص سرطان سبب تغییر شرایط می‌شود.

دکتر آسیه الفت بخش معاون پژوهشی، آموزشی پژوهشکده در ادامه پژوهشکده سرطان معتمد، در چند استان آماده خدمت به بانوان است.  

  

وی در خصوص آمار سرطان پستان در کشور، گفت: آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت مربوط به سال ۱۳۹۶ است و بعد از آن، دیگر هیچ آمار و گزارش رسمی از وزارتخانه نداشته ایم.

الفت بخش با اشاره به اینکه سالانه ۱۷ هزار مورد جدید سرطان پستان در کشور تشخیص داده می‌شود، افزود: ۲۸ درصد سرطان‌ها در زنان، سرطان پستان است که متاسفانه اطلاع رسانی در خصوص سرطان پستان در جامعه ضعیف است، تست سرطان پستان از سن 40 سالگی به بعد را برای بانوان یک ضرورت دانست.

دکتر حمید احمدی، مدیر پلی کلینیک فوق تخصصی سرطان پستان، انجام ماموگرافی بعد از ۴۰ سالگی را یک الزام دانست و گفت: خانم‌ها باید بدانند، حتی اگر هیچ مشکلی نداشته باشند، باید بعد از ۴۰ سالگی نسبت به انجام ماموگرافی اقدام کنند؛ زیرا ردپای اولیه سرطان پستان فقط با ماموگرافی قابل تشخیص است.

وی افزود: غربالگری سرطان پستان به نفع نظام سلامت کشور است.

دکتر راحله انوری دبیر پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد نیز در این نشست در سخنانی در خصوص برنامه های این پویش گفت: این پویش با همکاری هلال احمر،به مدت ۱۵ روز اتوبوس آمبولانس های مجهز در میادین و مناطق مختلف و پر تردد شهر تهران مستقر می شوند و مردم می توانند از معاینه رایگان متخصصان معتمد و آموزش رایگان کارشناسان ما بهره مند شوند.

دبیر پنجمین پویش سراسری سرطان معتمد همچنین تصریح کرد: معاینه رایگان بانوان تهرانی همه روزه در کلینیک پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی واقع در میدان ونک برای عموم آزاد است و بانوان جهت نوبت دهی
 می توانند با شماره ۸۸۶۴۱۳۰۸ تماس بگیرند.

4 معاینه رایگان و آموزش های عمومی در 4 پارک تهران

دکتر انوری با بیان اینکه با شهرداری ها مناطق مختلف برنامه معاینه و آموزش رایگان داریم همچنین گفت: چهار روز در چهار پارک بزرگ تهران شامل پارک لاله، پارک های المهدی، خاوران و خیام با همکاری بنیاد ملی نیکوکاری و کنترل سرطان و شبکه ملی تشکل های مردمی این برنامه اجرا می شود و این برنامه در پارک لاله تهران در روز ۱۸ مهر برگزار خواهد شد. 

وی همچنین گفت: تست رایگان غربالگری سرطان سینه به مدت سه روز در استان گیلان با همکاری قرارگاه جهادی بهشت انجام می شود.

انوری از استان های البرز، ایلام، مرکزی، کردستان و آذربایجان غربی از جمله مناطقی نام برد که مجامع بزرگ آموزشی و معاینه رایگان در ایام پنجمین پویش سراسری پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در آن برگزار
می شود، نام برد.

@motamed.c.i

@pooyesh_motamed


نظر شما :