گسترش شبکه ملی سرطان بانوان به جنوب شرق کشور

مرکز تخصصی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در زاهدان به بهره‌برداری می‌رسد

۲۷ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۱ کد : ۶۴۹۶۳ آخرین اخبار
در راستای راه اندازی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در سراسر کشور، مرکز تخصصی شبکه در استان سیستان و بلوچستان، دوم آذر ماه سال جاری در شهر زاهدان به بهره‌برداری می‌رسد.
مرکز تخصصی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در زاهدان به بهره‌برداری می‌رسد

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاح این مرکز، دکتر فارسی، قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دکتر زهرا شیخی، رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمعی از مقامات کشوری و استانی شرکت دارند.

دکتر رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این مرکز که به پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین مجموعه تجهیزات تشخیصی و درمانی مجهز است، حاصل تلاش و پیگیری‌های مستمر چندماهه مجموعه ای از نیروهای جهادی در پژوهشکده و جهاد دانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان، جذب ده ها میلیارد ریال اعتبار از محل سرمایه‌گذاری منابع غیر دولتی و پشت سرگذاشتن مسیری دشوار از موانع و مشکلات فنی و اداری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه ملی پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان بانوان به ویژه سرطان پستان در سال ۱۴۰۱ در قالب یک رسالت ملی توسط مجلس شورای اسلامی به این پژوهشکده واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سرطان پستان دومین علت مرگ و میر و اولین علت مرگ و میر به دلیل ابتلاء به سرطان در کشور به شمار می‌رود در خصوص اهمیت تشخیص به موقع و درمان صحیح این بیماری گفت: سرطان پستان، مهم‌ترین عامل مرگ و میر زنان در ایران و دنیا به حساب می‌آید و بررسی‌ها بیانگر این است که متأسفانه ابتلا به سرطان پستان در ایران با شیب فزاینده‌ای رو به افزایش است.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد افزود: اگر سرطان پستان در زمان مناسب تشخیص داده شود، هزینه درمان و عوارض ناشی از درمان کمتر می‌شود و عمر بیمار افزایش می‌یابد.

صرامی فروشانی خاطرنشان کرد: هدف از تاسیس شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان این است که ضمن فراهم کردن امکان دسترسی بانوان ایرانی به پیشرفته‌ترین خدمات تشخیص و درمان سرطان های شایع بانوان به ویژه سرطان پستان، حرکتی ملی را در جهت پیشگیری و شناسایی زودهنگام این سرطان‌ها از طریق آگاهی رسانی به بانوان در خصوص اصلاح سبک زندگی و اصول پیشگیری از سرطان و اهمیت حیاتی غربالگری و تشخیص زودهنگام این بیماری آغاز کند.


نظر شما :