نوزدهمین دوره همایش «نکوداشت مقام استاد» برگزار شد / تجلیل از برگزیدگان

۰۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۳ کد : ۶۶۸۱۹ آخرین اخبار
نوزدهمین دوره همایش نکوداشت مقام استاد به همت سازمان جهاددانشگاهی علوم‌پزشکی تهران سه‌شنبه ۵ دی ماه به میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران برگزار شد.
نوزدهمین دوره همایش «نکوداشت مقام استاد» برگزار شد / تجلیل از برگزیدگان

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، نوزدهمین دوره همایش نکوداشت مقام استاد به همت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران سه‌شنبه ۵ دی ماه به میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران برگزار شد.      

نوزدهین دوره همایش «نکوداشت مقام استاد» از ۱۰ استاد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران تجلیل کرد.

اردشیر قوام‌زاده، استاد هماتولوژی دانشکده پزشکی؛ و رئیس بورد تخصصی هماتولوژی و آنکولوژی پژوهشکده سرطان معتمد در این مراسم تجلیل شدند.

نکوداشت استادان همان نکوداشت علم است

رییس سازمان جهاددانشگاهی علوم‌پزشکی تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: دانش به جوامع بشری قدرت درک‌کردن می‌دهد بدون دانش، ما قدرت درک تحول و کاربرد علم را پیدا نمی کنیم.

وی با بیان این که ۲۲ سال پیش در ارتباط با بازنشستگی استادان دغدغه داشتم، گفت: هنگامی که اساتید بازنشسته می‌شوند و مجبور به ترک دانشگاه هستند از فرصت بهرمندی آنها محروم می‌شویم. این دغدغه را با دکتر ابوالفضل فاتح درمیان گذاشتیم و موضوع تشکیل «خانه استاد» را مطرح کردم.
رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: دکتر فاتح در این خصوص گفت موضوع تشکیل خانه استاد را از طریق دانشگاه پیگیری کنیم ولی ایشان پیشنهاد برگزاری مراسم نکوداشت مقام استاد را باهدف قدردانی و تجلیل استادان را ارائه نمود و اینگونه این مهم با راهنمایی و همراهی استادان بزرگ همچون دکتر علیرضا یلدا آغاز شد.

دکتر مسعود حبیبی با تاکید بر نقش دانش در توسعه تمدنها تشریح کرد: همه ما میدانیم که دانش یک نقش بنیادی در توسعه تمدن ها دارد، اگر چه تمدن مولفه های دیگری هم دارد، جغرافیا دارد، تاریخ داد، فرهنگ دارد، ولی مهم ترین مولفه دانش است.

وی افزود: نوآوریها، پیشرفتهای فرهنگی، پیشرفتهای تکنولوژی، پیشرفتهای کلی جوامع مبنی بر دانش است. و در حقیقت دانش به ما قدرت درک میدهد، درک هنر و فلسفه و پیشرفت، درک توسعه نظامات سیاسی و اقتصادی، قدرت درک تحول را برای ما ایجاد میکند. بدون دانش، ما قدرت درک تحول و کاربرد علم را پیدا نمی کنیم. 

دکتر حبیبی تصریح کرد: مسئله مهم این است که اساسا تصمیم گیری آگاهانه، حل مسئله و پیش بینی آینده مبتنی بر دانش است، اگر ما یک رشد پایدار و تمدن رو به جلو میخواهیم، باید تصمیم گیری آگاهانه کنیم و پیش بینی درستی از آینده داشته باشیم تا مسائل خودمان را حل کنیم و این امر بدون دانش امکان پذیر نخواهد بود .

رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران افزود: نکوداشت استادان همان نکوداشت علم است، نکوداشت توسعه، آموزش و آموختن و ایثار است، نکوداشت شخصیت هایی است که شکست ناپذیرترین عنصر تمدن را صیانت می‌کند و کسانی که علم را صیانت می‌کنند در حقیقت تضمین‌گر آینده هستند و ما در حقیقت امروز راهبران آینده ملت را معرفی می کنیم، کسانی که نقش اساسی در توسعه در پژوهش، ترقی و تمدن را خواهند داشت.

حبیبی با اشاره به هدف این همایش تصریح کرد: در این مراسم تلاش می‌کنیم ضمن معرفی این بزرگان، حرکت در این مسیر را انگیزه دهیم هماهنگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید و توصیه به معرفی و قدردانی از دانشمندان و نخبگان را داشته اند.

 وی در پایان تاکید کرد: نکوداشت استاد، ارتقا فرهنگ برتر بودن، ارتقا فرهنگ ناب بودن را تقویت می‌کند و ما تلاش می کنم فرهنگ علم پروری، استادی و شکیبایی علمی را گسترش دهیم.

 


نظر شما :