طرح غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در بجنورد آغاز شد

۱۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۷ کد : ۶۷۳۳۲ آخرین اخبار
در راستای طرح‌های جهادی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و در آستانه افتتاح سومین مرکز استانی شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان‌های بانوان در بجنورد، طرح غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان به همت پژوهشکده سرطان معتمد از روز گذشته در این شهرستان در حال اجراست.
طرح غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در بجنورد آغاز شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، متخصصان پژوهشکده سرطان معتمد در اولین روز اجرای این طرح (15 دی ماه) خدمات تشخیصی تخصصی شامل معاینه، سونوگرافی، ماموگرافی و آزمایشات تکمیلی را به صورت رایگان به حدود 350 تن از بانوان بجنوردی ارائه دادند.

با تمهیدات پیش‌بینی‌شده، بیماران شناسایی‌شده در این طرح که نیاز به عمل‌ جراحی و دریافت خدمات درمانی بیشتر دارند، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران اعزام و به صورت رایگان درمان می‌شوند.این طرح که با همکاری هلال احمر خراسان شمالی اجرا می شود روز شنبه با ارائه بسته کامل خدمات تشخیصی به بانوان مراجعه کننده به مرکز تخصصی جهاد دانشگاهی در بجنورد ادامه دارد.

در راستای اهمیت فعالیت‌های ترویجی در پیشگیری از سرطان پستان و سایر سرطان‌های بانوان در کنار فعالیت تیم غربالگری، روابط عمومی پژوهشکده نیز با ارائه بروشور، فیلم و پمفلت‌های آموزشی و ترویجی، اطلاعات لازم در خصوص راه های پیشگیری، اهمیت تشخیص به موقع بیماری در موفقیت درمان و ضرورت انجام معاینه ها و آزمایش های دوره ای را به بانوان بجنوردی ارائه دادند.

 

 

همزمان با اجرای این طرح جهادی، مراسم افتتاح رسمی سومین مرکز استانی شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان‌های بانوان، بعد از ظهر امروز با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی و رئیس پژوهشکده سرطان معتمد در بجنورد برگزارمی شود.

پیش از این دو مرکز استانی دیگر شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان‌های بانوان به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در شهرهای زاهدان و اهواز به بهره برداری رسیده اند.

 


نظر شما :