با افتتاح مرکز استانی شبکه در بجنورد

شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان به شمال شرق کشور گسترش یافت

۱۷ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۶ کد : ۶۷۳۷۲ آخرین اخبار
با راه‌اندازی مرکز تخصصی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در خراسان شمالی که عصر امروز با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، جمعی از نمایندگان مجلس و مسوولان محلی در بجنورد افتتاح شد، دامنه فعالیت شبکه به شمال شرق کشور گسترش یافت.
شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان به شمال شرق کشور گسترش یافت

دکتر رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و رئیس شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان هم در سخنانی با تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حمله تروریستی به زایران مرقد سردار قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: خوشحالم که امروز راه‌اندازی چهارمین مرکز کشوری و سومین مرکز استانی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان‌های بانوان پس از اهواز و زاهدان - را شاهدیم و پژوهشکده سرطان معتمد هم در کنار دیگر مجموعه‌ها سهم کوچکی در این اتفاق مبارک داشته است.

وی با اشاره به اهمیت سرطان پستان به عنوان شایع‌ترین سرطان در کشور (در هر دو جنس) و شیب فزاینده گسترش آن اظهار داشت: نکته مهم در این سرطان این است که با هدف گرفتن بانوان، کل خانواده را متاثر می‌کند. البته اگر این سرطان به موقع تشخیص داده شود به سادگی قابل درمان است لذا توسعه مراکز تشخیصی در این حوزه کمک موثری به نجات بیماران می‌کند.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد با اشاره به بیش از ربع قرن فعالیت گسترده این پژوهشکده در حوزه تحقیقات، آموزش، تشخیص و درمان سرطان پستان اظهار داشت: به پشتوانه همین تلاش‌ها است که مجلس شورای اسلامی در واگذاری ماموریت تاسیس شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان بانوان به پژوهشکده اعتماد کرده و البته جا دارد از حمایت‌های نمایندگان محترم ملت خصوصا دکتر شیخی در اخذ مصوبه تاسیس شبکه تشکر کنم.

 

صرامی فروشانی با تاکید بر این که مراکز استانی شبکه را نباید مجموعه ای از کلینیک‌های تصویربرداری همانند کلینیک های دیگری که توسط بخش دولتی یا خصوصی در کشور ایجاد شده اند تلقی کرد، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود مبارک انقلاب همواره به دنبال انجام فعالیت‌های زمین مانده و دشوار در کشور بوده و طبعا در اینجا هم دنبال ایجاد زنجیره‌ای از کلینیک های تشخیصی در کشور نیست بلکه هدف راه اندازی مراکزی است که از لحاظ نوع و کیفیت خدمات، کاملا با هاب اصلی شبکه که پلی کلینیک فوق تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد (تهران) است برابری کنند. از طرف دیگر شبکه به‌گونه‌ای سازماندهی‌شده که نودهای کوچک (شهرهای کوچک) خدماتی در سطح غربالگری و نودهای بزرگتر (مراکز استانی) آنالیز اطلاعات را انجام دهند. در قالب این شبکه مراکز تخصصی استانی می‌توانند در صورت نیاز به‌ سرعت از امکانات و ظرفیت‌های دیگر مراکز بهره‌مند شوند.

وی افزود: شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان همچنین در زمینه رجیستری و آنالیز جامع و کامل اطلاعات بیماران و گزارش مواردی مثل میزان شیوع سرطان در هر منطقه و نرخ تغییرات آن فعال خواهد بود. شبکه با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های موجود راه‌اندازی شده و از بدو فعالیت بر همکاری نزدیک و هم افزایی ظرفیت‌ها با قرارگاه‌های جهادی، خیریه ها و دیگر نهادهای فعال در این حوزه تاکید داشته است.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد با تقدیر از مشارکت جمعیت هلال احمر خراسان شمالی که در راه‌اندازی مرکز تخصصی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در بجنورد با پژوهشکده و جهاد دانشگاهی استان همکاری نزدیکی داشته است اظهار داشت: امیدوارم در توسعه شبکه در سایر استان‌ها هم بتوانیم از ظرفیت ها و حمایتهای موثر جمعیت هلال احمر که با بلندنظری در جهت خدمت به مردم خراسان شمالی ظرفیتهای خود را با شبکه به اشتراک گذاشتند بهره‌مند شویم.

وی در پایان از حمایتهای موثر رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی، رئیس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان و دکتر پاکمهر، نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.

 


نظر شما :