رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس:

پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان، ضامن سلامتی و نشاط کل جامعه است

۱۷ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۵ کد : ۶۷۳۷۷ آخرین اخبار
رییس رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر قابل توجه وضعیت سلامتی زنان بر سلامت خانواده و جامعه تاکید کرد که هدف از ایجاد شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در کشور، رسیدن به نشاط و سلامت زنان و ارتقای سطح سلامت جامعه است.
پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان، ضامن سلامتی و نشاط کل جامعه است

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، دکتر زهرا شیخی که عصر شنبه در مراسم افتتاح سومین مرکز استانی شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان بانوان در بجنورد سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: امروزه رسالت بانوان در تمام عرصه های خدمت به خانواده بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است و زنان در نقش مدیران قوی و توانمند قدم در راهی گذاشته اند که آینه تمام عیار توانمندی‌های زن ایرانی مسلمان است.مهارت ها و تلاش های شغلی زنان در شرایط بحرانی نشان داده است که زنان از بسیاری از توانایی های وجودی شان برای مدیریت بحران در خانواده‌ها و جامعه به نحو احسن استفاده کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: زنان با روحیه مسئولیت پذیری پیشگام خودمراقبتی شده اند که نیازمند آموزش و آگاهی بخشی هدفمند و موثر است. در روزهای سخت تلاش برای حفظ توجه به سلامتی حفظ رژیم غذایی مناسب در راستای محافظت و تقویت سیستم ایمنی اعضای خانواده، نشانگر روحیه مادرانه بانوان بوده است.

دکتر شیخی در عین حال تاکید کرد که زنان، خود آسیب پذیری بیشتری در مقابل برخی بیماریهای جسمی و روحی دارند.

به عقیده وی، برای داشتن جامعه ای سالم ضروری است که امکانات و خدمات استاندارد پیشگیری از سرطان و مراقبت های بهداشتی مناسب به سهولت در دسترس آنها قرار گیرد.


شیخی تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد وضعیت سلامت زنان تأثیر بسزایی بر سلامت فرزندان، خانواده، جامعه و محیط پیرامون آن دارد. بر این اساس چنانچه مشکلاتی از جمله سرطان، بیماری‌های مزمن، بیماریهای خاص و صعب العلاج و دیگر مسایل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر سلامت آنها نادیده انگاشته شود، سلامتی خانواده آنان نیز دچار آسیب خواهد شد؛ لذا هدف از ایجاد شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان، رسیدن به نشاط و سلامت زنان و ارتقای سطح سلامت جامعه است.

کلید واژه ها: # متخصص-ورم-لنف #دکتر زهرا شیخی #لنف ادم #متخصص-لنف


نظر شما :