به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی آغاز شد

غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در شهرستان امیدیه استان خوزستان

۲۰ دی ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۶۷۴۹۳ آخرین اخبار
در راستای طرح‌های جهادی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، گروهی از متخصصان زبده پژوهشکده با همراهی قرارگاه‌ جهادی بهشت خدمت و شرکت نفت و گاز آغاجاری، طرح غربالگری رایگان سرطان‌های بانوان را در شهرستان امیدیه استان خوزستان آغاز کردند.
غربالگری رایگان سرطان‌های شایع بانوان در شهرستان امیدیه استان خوزستان

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، در این طرح هیئت پزشکی اعزامی از پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی شامل فوق تخصص آنکولوژی، فوق تخصص جراح پستان، رادیولوژیست، متخصص زنان و کارشناسان مامایی علاوه بر معاینه بیماران و انجام سونوگرافی و ماموگرافی پستان، بانوان منطقه را از نظر سرطان‌های شایع زنان بررسی می‌کنند.
پیش بینی می شود طی دو روز برگزاری این اردوی جهادی در تاریخ های 20 و 21 دیماه، حداقل 300 نفر از بانوان امیدیه و مناطق اطراف از لحاظ ابتلا به سرطان های شایع غربالگری شوند و بیش از 1000 خدمت تخصصی به آنان ارائه گردد.
با تمهیدات پیش‌بینی‌شده، بیماران شناسایی‌شده در این طرح که نیاز به عمل‌ جراحی و دریافت خدمات درمانی بیشتر دارند، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران اعزام و به صورت رایگان درمان می‌شوند. در این اردوی جهادی، علاوه بر غربالگری سرطان، غربالگری باروری و ناباوری نیز توسط تیم های اعزامی از پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه ابن سینا با حمایت مالی بیمه تعاون بسیج انجام خواهد شد.
گروه‌های پزشکی دیگری نیز با تخصص‌های ارتوپدی، قلب، اطفال، داخلی، روانپزشکی، مغز و اعصاب، روانشناسی، دندانپزشکی، توان یابی، چشم پزشکی، پوست، فیزیوتراپی، جراحی عمومی و تغذیه در این حرکت جهادی همکاری دارند و مقرر است طی هر روز به بیش از 2500 نفر در مجموع 5000 نفر خدمت تخصصی ارائه نمایند.
هماهنگی‌های لازم برای حضور خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام، بهزیستی و گروه‌های خیریه در این طرح انجام شده است.

 


 


نظر شما :