خان احمدی در گفت‌وگو با ایسنا:

مراکزی مانند پژوهشکده سرطان معتمد می‌توانند از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۱ کد : ۶۹۶۹۱ آخرین اخبار
مدیر توسعه فناوری های آینده صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: مراکز پژوهشی مانند پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به دلیل داشتن سوابق بسیار ارزشمند، اعضای هیئت علمی برجسته‌ و زیرساخت‌های آزمایشگاهی بسیار قوی به خوبی می‌توانند از خدمات صندوق استفاده کنند.
مراکزی مانند پژوهشکده سرطان معتمد می‌توانند از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره‌مند شوند

به گزارش روابط عمومی پزوهشکده سرطان معتمد، معصومه خان احمدی، مدیر توسعه فناوری های آینده صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به ویژگی های پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، گفت: پژوهشکده سرطان معتمد با توجه به سوابق بسیار ارزشمند، اعضای هیئت علمی برجسته‌ و زیرساخت های آزمایشگاهی خیلی قوی که در اختیار دارد، ثابت کرده که می تواند یکی از نهادهایی باشد که از خدمت صندوق در راستای تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه به خوبی بهره مند شود.

وی افزود: حمایت های ما از پژوهش های کاربردی است که در واقع منجر به ایجاد فناوری می شود. این حمایت در راستای کمک به تحقیقات اثرگذار دانشگاه ها و پژوهشکده ها است. حمایت های مالی توسعه ای کمک می کند تا جامعه دانشگاهی بتواند نتایج تحقیقات خود را به سرعت از طریق شرکت های دانش بنیان به مارکت متصل کند.

خان احمدی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری مسیر تجاری سازی را به حداقل می رساند، تصریح کرد: در این راستا، صندوق در قالب دو عنوان، شامل برنامه حمایت از تقاضای فناوری شرکت‌های دانش بنیان وظیفه خود را انجام می دهد. البته این شرکت ها ابتدا نیاز گلوگاهی خود را در حوزه اقتصاد و فناوری به ما اعلام می کنند، پس از تصویب در سطح کشور، فراخوان دهی آغاز شده و در نهایت کمک ها اجرایی می شود.

وی افزود: این اقدام سبب می شود تا بهترین تیم تحقیقاتی نیازهای شرکت دانش بنیان را برآورده کند. در واقع زبان مشترکی بین تیم تحقیقاتی و شرکت دانش بنیان شکل گرفته و در نهایت فناوری اکتساب شده به راحتی می تواند به شرکت منتقل شود.

خان احمدی در ادامه سخنان خود با اشاره برنامه دوم صندوق، گفت: حمایت از عرضه فناوری، اقدام دوم صندوق است. در ابتدا صندوق نیازهای تیم‌های تحقیقاتی که دانش فنی و زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه تحقیقاتی دارند، را دریافت کرده سپس بعد از فراخوان، شرکت هایی دانش بنیانی که حاضرند مشارکت مالی و همچنین بتوانند در تجاری سازی کمک کنند را انتخاب می کند. سپس با عقد قرارداد چالش های حقوقی را برعهده خود می گیریم. البته ذکر این نکته ضروری است که حق مالکیت برعهده صندوق نخواهد بود و این اقدام کاملا حمایتی است.


نظر شما :