ارتقای رتبه نشریه علمی بیماری‌های پستان ایران از Q۴ به Q۳

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۷ کد : ۷۰۳۸۳ اسلایدر آخرین اخبار
طبق ارزیابی جدید انتشار یافته توسط نظام رتبه بندی SCImago، مجله علمی بیماری‌های پستان ایران از رتبه Q۴ به Q۳ ارتقا یافت.
ارتقای رتبه نشریه علمی بیماری‌های پستان ایران از Q۴ به Q۳

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، دکتر شهپر حقیقت، سردبیر مجله علمی بیماری های پستان ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، گفت: مجله علمی بیماری‌های پستان ایران با کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون نشریات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال ۱۳۸۵ منتشر شده است. حوزه‌های پژوهشی که مقالات آن در این نشریه به چاپ می‌رسند شامل: پیشگیری، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماری‌های پستان در رشته‌های علوم پایه، علوم بالینی، علوم بهداشتی، علوم اجتماعی و مهندسی است.

وی ادامه داد: مجله علمی بیماری‌های پستان ایران در پایگاه استنادی اسکوپوس (Scopus)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran) و پایگاه سیویلیکا (CIVILICA)  نمایه می‌شود. این مجله به عنوان تنها مجله تخصصی فارسی زبان در زمینه بیماری های پستان، با افزودن extended abstract انگلیسی به مقالات منتشره از ابتدای سال 2023، جایگاه ارزشمندی در تبادل اطلاعات بین پژوهشگران و دانشمندان داخل و خارج از کشور کسب نموده است.

سردبیر مجله علمی بیماری های پستان ایران، اظهار داشت: از جمله اهداف انتشار این مجله، برداشتن گام های توسعه­ ای در آموزش پزشکی، ترویج و انتشار یافته های علمی و ارتقای دانش موجود در کلیه حوزه های مرتبط با سرطان و بیماری های پستان می­ باشد. این مجله با ایجاد زمینه تعامل علمی بین پژوهشگران و اساتید این حوزه در داخل و خارج از کشور و کمک به انتشار به موقع یافته های جدید پژوهشی مرتبط با سرطان و بیماری های پستان، همواره در گسترش مرزهای دانش تلاش نموده است.

حقیقت ضمن عرض تشکر از همکاری کلیه مراکز دانشگاهی و موسسات تحقیقاتی داخل و خارج از کشور، از دانشجویان، پژوهشگران و صاحب نظران علاقه مند، جهت ارسال مقالات منتج از پژوهش‌های ارزشمندشان در زمینه بیماری های پستان و در حوزه های مختلف علوم پایه، علوم بالینی، علوم بهداشتی، علوم اجتماعی و مهندسی دعوت به همکاری می‌نماید.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت مجله به نشانی www.ijbd.ir مراجعه نمایند.


نظر شما :