استاد قوام زاده: دانشجویان و جوانان بزرگترین سرمایه کشور هستند

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۴ کد : ۴۳۶۱۸ آخرین اخبار
استاد قوام زاده: دانشجویان و جوانان بزرگترین سرمایه کشور هستند

 پدر پیوند سلولهای بنیادی ایران با توصیه پزشکان و اساتید جوان به این که در هر شرایطی خدمت به مردم و کاهش آلام بیماران را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند، اظهار داشت: بزرگترین سرمایه و میراثی که از ما به جا می‌ماند همین دانشجویان و جوانان هستند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، استاد قوام زاده طی سخنانی در جشنواره تحقیقات سلولهای بنیادی و خونساز ایران با تاکید بر این که تنها سرمایه ای که برای استادان و کشور می‌ماند، همین دانشجویان و جوانان هستند، تصریح کرد: به دنبال خدمت به مردم و جامعه باشید و به کارتان علاقه داشته باشید و مطمئن باشید که اثر این تلاش شما به جامعه هم منتقل می شود.

وی تاکید کرد: اگر کاری کنید که اثر مثبتی در جامعه داشته باشد، رزق و روزی هم برایتان فراهم می شود. خدمت به مردم و جامعه تنها چیزی است که برای انسان باقی می ماند.

استاد قوام زاده با تاکید بر اهمیت جشنواره تحقیقات برتر سلول‌های بنیادی و خونساز ایران ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این جشنواره، زمینه پیشرفت در حوزه سلول درمانی و ژن درمانی  و کمک هر چه بیشتر به بیماران فراهم شود.

پدر پیوند سلولهای بنیادی ایران، همکاری با پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی را هم تجربه‌ای بسیار خوب توصیف کرد و گفت:  در جهاد دانشگاهی و پژوهشکده سرطان معتمد که مجموعه‌ای بسیار عالی هستند زمینه کار و فعالیت آزادانه فراهم است و امیدوارم همکاری‌ای که با این پژوهشکده دارم به نتایج بسیار خوبی در حوزه آموزش، پژوهش و درمان بیماران منتهی شود.

 پایان بخش این جشنواره، بزرگداشت سالروز تولد پروفسور اردشیر قوام زاده بود که با پخش کلیپی از زندگینامه و گفت ‌و گو با استاد و پیام های تبریک شاگردان و همکاران دکتر قوام زاده همراه بود.

در این جشنواره، دکتر  واعظی، رییس پژوهشکده خون و سرطان و سل تراپی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر جمشیدی، رییس بیمارستان دکتر شریعتی هم سخنرانی کردند و دکتر مهدیه شکرالهی، عضو  دپارتمان توسعه فناوری‌های پیشرفته درمانی پژوهشکده سرطان معتمد و نمایندگانی از دیگر پژوهشکده ‌ها و مراکز فعال در تحقیقات حوزه سلول‌های بنیادی و خونساز و  سلول درمانی از جمله پژوهشکده کبد و گوارش، پژوهشگاه رویان، انستیتو پاستور، مرکز قلب شهید رجایی و بیمارستان طالقانی، گزارشی از فعالیت  این مراکز ارایه دادند.


نظر شما :