معرفی عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی به عنوان پژوهشگر برتر کشوری

۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۶ کد : ۳۳۲۶۰ آخرین اخبار

دکتر رامین صرامی فروشانی، عضو هیات علمی و مدیر دپارتمان توسعه فناوری درمانهای پیشرفته پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به عنوان پژوهشگر برگزیده کشور در سال ۹۹ در حوزه پزشکی انتخاب گردید‌.

 



به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور در  سال ۹۹ که روز سه شنبه ۲۵ آذرماه همزمان با روز بزرگداشت پژوهش برگزار گردید، محققان و فناوران برتر کشور با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این‌ مراسم‌که به خاطر شرایط کرونا به صورت مجازی برگزار گردید،  در حوزه پزشکی، دکتر رامین صرامی فروشانی، معاون‌پژوهش، فناوری  پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان پژوهشگر برتر سال ۹۹ انتخاب و معرفی گردید.

 شایان توضیح است که امسال رویکرد وزارت بهداشت در انتخاب محقق برتر سال با تاکید بر استحصال و توسعه فناوری به منظور رفع نیازهای ملی بوده است.

دکتر صرامی فروشانی، متخصص ویروس شناسی پزشکی از دانشگاه آمستردام هلند است که در حوزه  HIV و ایدز تحقیقات ارزشمندی را به انجام رسانده است که نتایج آن در معتبرترین نشریات علمی بین المللی نظیر نیچر و نیچر مدیسین به چاپ رسیده است.
وی در سال ۲۰۱۶  به عنوان محقق برتر حوزه HIV  و ایدز توسط موسسه ملی NCHIV هلند شناخته شده و اولین جایزه یوپ لانخ را آز آن خود کرد.

این هیات علمی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در حال حاضر مجری چندین‌ پروژه سلول درمانی در زمینه  سرطان و کوید ۱۹  است.

همزمان با شروع اپیدمی کرونا و با توجه به نیاز جدی کشور به کیتهای تشخیصی، دکتر صرامی فروشانی طراحی و تولید کیتهای بومی تشخیص مولکولی کوید ۱۹ را در دستور کار قرار داد که در حال حاضر میلیونها نسخه از آن تولید و به عنوانی محصولی پیشرو، ضمن مرتفع نمودن نیاز ملی، میلیونها دلار صرفه جویی ارزی و صدها میلیارد ریال کاهش هزینه های ریالی را در پی داشته است.


نظر شما :