تاسیس قطب شمالی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در گیلان

۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۸ کد : ۳۳۳۸۲ آخرین اخبار
نشست مسئولان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هدف آغاز همکاری‌های مشترک جهت تاسیس قطب شمالی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در حوزه درمان سرطان پستان و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، روز یکشنبه ۱۳ تیرماه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد به نقل از ایسنا/ گیلان؛ این نشست با حضور نمایندگان "مردم رشت وخمام" و "مردم شهرستان‌ها رودبار" در مجلس شورای اسلامی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاددانشگاهی و مدیرکل دفتر امور مجلس جهاددانشگاهی، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان و جمعی از معاونین سازمان جهاددانشگاهی گیلان برگزار گردید.

 

 

دکتر رامین صرامی فروشانی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در تلاش است تا شکاف میان علوم و خدمات را با بهره‌گیری از ظرفیت پزشکان متخصص و مهندسین و با تولید محصولات فناورانه ی درمان محور، پُر کند؛ تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با بهره مندی از ظرفیت های بی نظیری از جمله نیروهای انسانی متخصص و پر توان، توانسته است با تولید محصولات فناورانه و  ابزارهای مورد نیاز در درمان گام موثری در این زمینه بردارد.

دکتر صرامی با بیان اینکه پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در درمان سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج پیشگام بوده و آینده‌ای روشن را در این مسیر ترسیم کرده است، اضافه کرد: پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی چندین پروژه فناورانه در کشور برای درمان سرطان های بافت سخت و خونی را در دست اقدام دارد همچنین  در زمینه تشخیص و درمان سرطان پستان -به عنوان اولویت اول درحال حاضر در این پژوهشکده از روش تست‌های ژنتیکی، شیمی درمانی، سلول درمانی و درمان‌های فناورانه استفاده می شود.

رییس پژووهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در این جلسه با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت مشترک با هدف راه اندازی و تاسیس قطب شمالی مرکز تحقیقات و خدمات تخصصی سرطان پستان به مردم شریف گیلان گفت: حلقه ی مفقوده میان دانش و ارائه خدمات تخصصی، درمان است، لذا همکارهای موثر و هم افزایی مجموعه های پر توان علمی باعث خواهد شد تا این خلاء را به نحو احسنت پر کنیم.

وی تاسیس این مرکز در گیلان جهت شناسایی به موقع، ارائه خدمات مطلوب و درمان موفق بیماران مبتلا به سرطان بسیار حائز اهمیت خواند، اضافه کرد: پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در نظر دارد به عنوان قطب درمان سرطان پستان در کشور، با ایجاد مراکز اقماری در تمامی استان ها و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی را جهت شناسایی به موقع بیماری و درمان صحیح به بیماران سرطان پستان در سراسر کشور ارائه نماید لذا در صورت اعلام نیاز و همکاری دانشگاه های شهرستان ها این پژوهشکده آماده همکاری خواهد بود.

دکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید، مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی در این نشست مشترک اظهار کرد: عمده فعالیت‌های پزشکی پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقات پزشکی جهاددانشگاهی در حوزه‌های سلول درمانی، درمان ناباروری، زیست و فناوری، پروتئین‌های نوترکیب، سرطان پستان، مراکز درمانی و... است.

وی افزود: جهاددانشگاهی نه دانشگاه است و نه بیمارستان، بلکه جهاددانشگاهی از دانش دانشگاه‌ها برای ارتقای خدمات دانشگاهی استفاده می‌کند و به دنبال توسعه فناوری برای حل مشکل ملی است.

مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی با بیان اینکه در جهاددانشگاهی ۱۲ دپارتمان گروه پژوهشی و پزشکی داریم که پزشکان متخصص و مهندسان پزشکی با ما همکاری می‌کنند، گفت: مجموعه فعالیت‌های پزشکی جهاددانشگاهی به صورت تخصصی در کشور ارائه می‌شود و در صورت فراهم بودن بستر و شرایط لازم در استان گیلان، فعالیت‌های تخصصی در حوزه درمان سرطان پستان در این استان توسعه پیدا می‌کند و جهاددانشگاهی در این حوزه آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

 

 

در ادامه دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز خرسندی از اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی در ارائه خدمات پژوهشی و درمانی در استان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان همه امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و همچنین نیروی انسانی را مشروط به اینکه خدمات ارائه‌شده به مردم صرفا دولتی باشد را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب جهاد دانشگاهی در پژوهش‌ها و درمان بیماران خاص و سرطانی و ناباروری و تاکید بر تعیین اولویت‌ها در همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی، افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه سلول درمانی، ترمیم زخم، درمان ناباروری و ساخت تجهیزات پزشکی که اکنون مجبور به واردات آن‌ها از خارج هستیم، به سیستم دولتی کمک کند.

سالاری همچنین از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ساخت و بهره‌برداری مشترک از پروژه‌های عام‌المنفعه حوزه درمان با مشارکت جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: مراکز تحقیقاتی زیادی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد که می‌توان از ظرفیت این مراکز نیز در درمان استفاده کرد.

در ادامه جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به هدف تشیکل نهادهای انقلابی به جهت حفظ و تسریع در خدمات به مردم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همچون سپاه و بسیج یک مجموعه انقلابی است و مقام معظم رهبری شخصا چندین بار در پژوهشکده‌های آن از جمله رویان حضور پیداکرده است.

 

 

وی با اشاره به نگاه ویژه نظام به توسعه علوم فناورانه در جهت خدمت به مردم، افزود: رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی اجازه برداشت سهم مشخصی از منابع را به جهاددانشگاهی برای توسعه علم و فناوری داده و این نشان از اهمیت بالای کار در این نهاد می‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت پژوهشکده محیط زیست‌ جهاددانشگاهی در گیلان، تصریح کرد: این پژوهشکده به عنوان یک ظرفیت ملی در استان فعالیت دارد که از ردیف اعتباری ملی هم برخوردار است و می‌توانیم با تاسیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی در استان، سهم قابل‌توجهی در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ کنیم.

دکتر محمدرضا نقی‌پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه این دانشگاه در مرحله گذار قرار دارد و در تولید پژوهش موفق عمل کرده، اظهار کرد: امروزه در نظام تحقیقات کشور دانش و پژوهش باید فناورانه و در راستای حل مشکلات مردم باشد.

وی همچنین از اینکه وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی در ارائه خدمات درمانی فناورانه در یک‌ جهت حرکت می‌کنند ابراز امیدواری کرد و همکاری‌های مشترک در این رابطه را مثمر ثمر برشمرد.

دکتر زیبا ظهیری، عضو هیات ‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه گیلان از استان‌های با فراوانی بالا در ناباروری است، اظهار کرد: احداث و راه‌اندازی سانتر درمان ناباروری در گیلان پیوسته یک نیاز مبرم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شمار می‌رود.

این جراح و متخصص زنان و نازایی با اشاره به درمان بالای زوج‌های نابارور در گیلان، گفت: گیلان از معدود استان‌ها در درمان ناباروری کشور به شمار می‌رود هرچند وسعت ناباروری در این استان زیاد است.


نظر شما :