​همایش پیشگیری از سرطان ویژه عموم

۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۴ کد : ۳۴۱۶۴ آخرین اخبار
همایش پیشگیری از سرطان ویژه عموم توسط پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی برگزار شد

همایش پیشگیری از سرطان، تشخیص و نحوه ی خودآزمایی سرطان پستان به همت پژوهشکده معتمدمرکز تحقیقات سرطان پستان  با همکاری بنیاد خیریه پارسا و موسسه خیریه انصارالحسین روز گذشته ۲۹ بهمن ماه با حضور بیش از ۴۰۰ نفر، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده معتمد، این همایش با هدف اطلاع رسانی و تبلیغ و ترویج آموزش عمومی و افزایش آگاهی اقشار جامعه، برگزار گردید که مورد استقبال مردم این منطقه قرار گرفت.
دکتر مجیدزاده رییس پژوهشکده معتمد در این برنامه با ارائه سخنرانی در باب پیشگیری از سرطان، و عوامل و فاکتورهای ایجاد این بیماری بر نقش تغذیه مناسب، ورزش و عدم استفاده از دخانیات تاکید ورزید.
وی همچنین با اشاره به این مهم که ۳۰ الی ۵۰ درصد سرطان ها عامل توارثی دارند، بر اهمیت نقش غربالگری و آزمایشات ژنتیک بخصوص در خانواده هایی که مورد سرطانی در آنها مشاهده می شود، تاکید ورزید.
در ادامه دکتر فرشته عباسوندی حراح سرطان پستان با ارائه تکنیک های خودآزمایی سرطان در بانوان، بر نقش فردی شناسایی بیماری و توجه به معاینات منظم توسط پزشک متخصص بیماری های پستان، اشاره کرد.
گفتنی است؛ در این برنامه سفیران سلامت معتمد که گروهی از ورزشکاران دوچرخه  و حامل پیام سلامت برای بانوان هستند، حضور داشتند.

 

 


نظر شما :