در مراسمی با حضور رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت مجلس اعلام شد

تجهیز پلی کلینیک پژوهشکده سرطان معتمد به پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری و تشخیص سرطان پستان

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۷ کد : ۴۸۷۴۷ آخرین اخبار
تجهیز پلی کلینیک پژوهشکده سرطان معتمد به پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری و تشخیص سرطان پستان

با تجهیز پلی کلینیک فوق تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به پیشرفته ترین تجهیزات تصویربرداری از جمله دستگاه ماموگرافی (توموسنتز) با قابلیت تصویربرداری سه بعدی و تشخیص زودرس تومورهای سرطانی در ابعاد چند ده میکرون، این مرکز به عنوان پیشرفته ترین مرکز غیرخصوصی کشور در زمینه تشخیص سرطان پستان فعالیت دارد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد، مراسم آغاز بهره برداری از تجهیزات جدید پلی کلینیک فوق تخصصی پژوهشکده، پیش از ظهر امروز سه شنبه 22 شهریورماه با حضور دکتر زهرا شیخی، رئیس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درمحل پلی کلینیک برگزار شد.
دکتر رامین صرامی فروشانی، طی سخنانی در این مراسم با تقدیر از حمایت های اعضای کمیسیون های بهداشت و درمان و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ویژه دکتر شیخی از این پژوهشکده اظهار داشت: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با ربع قرن سابقه فعالیت به برکت حضور متخصصان زبده خود به عنوان قطب تشخیص و درمان سرطان پستان در کشور شناخته می شود و سالانه ده ها هزار نفر از اقصی نقاط کشور و کشورهای همسایه به پلی کلینیک فوق تخصصی پژوهشکده مراجعه می کنند. البته این کافی نیست و اعتقاد داریم که شان جهاد دانشگاهی بسیار بالاتر است و بر همین اساس برنامه هایی را برای تبدیل پژوهشکده به قطب ارائه خدمات درمانی مبتنی بر فناوری های جدید (ATMP) از قبیل سلول درمانی، ژن درمانی و ویروس درمانی دنبال می کنیم.
وی با بیان این که عمر برخی تجهیزات پژوهشکده به بیش از 12 سال و بیشتر بالغ می شده است خاطرنشان کرد: تجهیز پژوهشکده به دستگاه های پیشرفته و روز دنیا در زمینه تصویربرداری و تشخیص سرطان پستان از زیرساخت های لازم برای ارتقای کمی و کیفی خدمات پژوهشکده بود که با توجه به این که یک مجموعه خودگردان هستیم و حمایتهای مجلس شورای اسلامی هم نهایت یک چهارم یا یک سوم گردش مالی چند صد میلیارد ریالی پژوهشکده را شامل می شود در این زمینه از سرمایه گذاری و کمک بخش خصوصی استفاده کردیم.  

صرامی فروشانی تصریح کرد: طی قرارداد بسیار خوبی که با بخش خصوصی داشتیم با جذب ۲۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توانستیم ظرف چند هفته تجهیزات تصویربرداری خود را به روز رسانی و حتی تعویض کنیم. از پیشرفته ترین تجهیزات نصب شده در پژوهشکده، دستگاه تصویربرداری توموسنتز دو بعدی و سه بعدی است که بالاترین رزولوشن تصویربرداری در بین تمام دستگاه های ماموگرافی موجود را داشته و نرخ تشخیص سرطان های تهاجمی را  65 درصد افزایش می دهد.  
رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به واگذاری ماموریت راه اندازی شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان به پژوهشکده سرطان معتمد که با رای بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب قانون بودجه سال 1401 کل کشور صورت گرفته است اظهار داشت: با تعاملاتی که با وزارت بهداشت صورت گرفته با جمع بندی نظرات پژوهشکده و دفتر تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی و معاونت بهداشت وزارت بهداشت، سه استان گلستان، همدان و مرکزی در اولویت راه اندازی مراکز استانی این شبکه قرار گرفته اند که در صورت تخصیص حداقل بودجه مصوب شبکه به زودی شاهد راه اندازی این مراکز خواهیم بود.
دکتر محمود طاووسی، رییس دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی هم طی سخنانی در این مراسم با اشاره به بازدیدهای استانی که به منظور امکان سنجی راه اندازی مراکز شبکه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان انجام داده اظهار داشت: با توجه به این که پژوهشکده سرطان معتمد به عنوان نقطه ثقل این شبکه فعالیت خواهد داشت، تجهیز آن به پیشرفته ترین دستگاه های روز در جهت پیشبرد اهداف شبکه و توسعه خدمات تشخیص و درمان سرطان پستان به سراسر کشور بسیار موثر است و البته باید در زمینه تجهیز مراکز استانی به امکانات و دستگاه های پیشرفته نیز اهتمام داشته باشیم.
دکتر زهرا شیخی، رییس فراکسیون دیپلماسی سلامت و سبک زندگی سالم مجلس شورای اسلامی نیز که پیشنهاد راه اندازی شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان را به مجلس شورای اسلامی ارائه و نقشی اساسی در روند تصویب آن داشته است در سخنانی کوتاه با اشاره به ضرورت توجه به سرطان پستان به عنوان بیماری مهمی که سلامتی و حیات زنان و مادران به عنوان ستون اصلی خانواده را تهدید می کند اظهار داشت: تصویب راه اندازی شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان در قالب قانون بودجه  1401 و واگذاری آن به پژوهشکده سرطان معتمد افتخار بزرگی بود که با پیگیری های فراوان حاصل شد و امیدواریم منشاء برکات بزرگ برای جهاد دانشگاهی و کشور باشد.
وی با بیان این که جهاد دانشگاهی، دانش بنیان ترین نهاد انقلاب اسلامی است اظهار داشت: توفیقات جهاد دانشگاهی بیش از هر چیز مرهون نیروی انسانی مخلص و توانمند این نهاد است و امیدوارم همکاران عزیز در این پژوهشکده هم همچنان با همین نیت های خالصانه و پاک، فرصت خدمت به بیماران را قدر بدانند.
دکتر شیخی با تقدیر از استاد اردشیر قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان ایران و مشاور عالی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد که در این نشست حضور داشت اظهار داشت: به خاطر دارم که استاد قوام زاده با چه جدیت و تلاشی راه اندازی رشته انکولوژی در ایران را محقق کردند و امیدوارم همکاران پژوهشکده هم در قالب شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان بتوانند تجارب و دانسته های خود را سینه به سینه و نسل به نسل در تمام کشور گسترش دهند.
استاد قوام زاده هم در سخنانی با بیان این که پیشگیری از سرطان بیش از این که نیاز به بودجه های سنگین داشته باشد نیازمند توجه به سلامت مواد غذایی و نکاتی مثل پرهیز از مواد غذایی فرآوری شده و نگهداری آب در بطری های پلاستیکی و توجه به باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی در میوه و سبزیجات است اظهار داشت: زمانی بود که برای پیوند مغز استخوان هر بیمار بین 100 هزار تا یک میلون دلار ارز از کشور خارج می شد و حتی انتقال سلول به کشور حدود 50 هزار پوند هزینه داشت ولی از چند سال پیش این درمان با هزینه های بسیار بسیار کمتر در داخل کشور ارائه می شود. امروز هم می توان خدمات سلول درمانی، ژن درمانی و ویروس درمانی را جایگزین روش های پرهزینه کرد.
وی گفت: سلول درمانی عوارض ندارد و می تواند به عنوان جایگزین پیوند یا در تلفیق با شیمی درمانی اثربخشی بالاتری داشته باشد.
در پایان این مراسم با حضور دکتر شیخی از تجهیزات جدید تصویربرداری پلی کلینیک فوق تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد رونمایی شد.

کلید واژه ها: تشخیص شبکه ملی تشخیص، کنترل و درمان سرطان پستان دکتر زهرا شیخی دکتر رامین صرامی فروشانی #لنف ادم #کلینیک-ورم #کلینیک-لنف #متخصص- ورم-لنف #متخصص-لنف


نظر شما :