نخستین جلسه ستاد تحول پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی برگزار شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۱۳ کد : ۷۱۵۹۰ آخرین اخبار
نخستین جلسه ستاد تحول پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات ساختمان گاندی پژوهشکده برگزار شد.
نخستین جلسه ستاد تحول پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، نخستین جلسه ستاد تحول پژوهشکده سرطان معتمد با حضور ریاست، معاونین و مدیران پژوهشکده و جناب آقای دکتر حبیبی رئیس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، جناب آقای دکتر علی آبادی ناظر و مدیرکل امورمالی جهاددانشگاهی، جناب آقای دکتر طاووسی مدیرکل امور اعضای هیات علمی و کمیسون های دائمی جهاددانشگاهی و جناب آقای دکتر لطفی کیا مدیرکل دفتر بودجه، تشکیلات و روش های جهاددانشگاهی برگزار شد.

 

 

اصلاح سیاست ها و برنامه های راهبردی به منظور نیل به چشم انداز شایسته پژوهشکده سرطان معتمد به عنوان قطب بلامنازع پژوهش و فناوری و درمانهای نوین سرطان کشور، ارتقا پژوهشکده سرطان معتمد به پژوهشگاه سرطان جهاد دانشگاهی، ارتقا کمی و کیفی زیرساخت های خدمات تخصصی درمانی، اصلاح ساختار بودجه و تشکیلات، جذب بیش از پیش نخبگان جوان، افزایش تعاملات با مراجع سیاست گذاری، برنامه ریزی، قانون گذاری و علمی و فناوری کشور از اهم وظایف ستاد تحول پژوهشکده سرطان معتمد است.

 

 

در این جلسه مشکلات  پژوهشکده در حوزه درمان به ویژه مسائل ناشی از محدودیت فضای فیزیکی موجود پلی کلینیک فوق تخصصی ابوریحان و گزینه های مختلف رفع این مشکل از قبیل انتقال به ساختمان جدید یا مشارکت با بخش خصوصی مورد بحث و تبادل نظر گرفت  .

مسائل مرتبط با ارتقای پژوهشکده به پژوهشگاه و قالب مناسب آن و نیز بحث بودجه و مشکلات مالی پژوهشکده و وضعیت ارتقاء همکاران از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست بود.

 

 

دکتر صرامی فروشانی، رییس پژوهشکده طی سخنانی در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بالای پژوهشکده برای ارتقا و توسعه که به دلیل مشکلات مالی فعلیت نیافته تاکید کرد: با توجه به عدم تحقق برخی ردیف‌های بودجه‌ای مورد انتظار، نگرانی جدی‌ای در زمینه پیشبرد برنامه‌های توسعه ای پژوهشکده وجود دارد که ناگزیرم یا در یک وضعیت ایستایی، امور را پیش ببریم یا سیاست‌های انقباضی را پیش بگیریم که هیچ یک مطلوب نیست.

 

 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در فضای محدود ۴۰۰ متر مربعی کلینیک ابوریحان، ۱۸۷ هزار مورد خدمت به بیماران ارائه شده ولی با توجه به مشکلات ناشی از اجاره‌ای بودن ساختمان که امکان توسعه فضا و حتی اصلاحات لازم جهت تمدید مجوزها را نمی‌دهد و افزایش فزاینده مراجعان، ادامه فعالیت کلینیک در محل فعلی امکان‌پذیر نیست.

 

 

دکتر الفت‌بخش، معاون پژوهشی و آموزشی پژوهشکده نیز با بیان این که  کلینیک فوق تخصصی پژوهشکده علی رغم این که از سال ۷۵ تاکنون بهبود و ارتقای چشمگیری یافته در حال حاضر پاسخگوی حجم بالای مراجعان نیست اظهار داشت: این پاراکلینیک تنها مرکز متمرکز در زمینه تشخیص و درمان سرطان پستان است که در صورت حمایت مناسب می تواند به قطب درمانهای فناورانه سرطان از قبیل ویروس درمانی و ژن درمانی در کشور تبدیل شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی فعالیتهای درمانی پژوهشکده لازم است فضای فیزیکی مناسب در حد یک بیمارستان داشته باشیم تا ناچار به ارجاع بیماران به بیمارستانها نشویم.

 

در ادامه این جلسه، اعضای ستاد به بیان دیدگاه ها و پیشنهادهای خود در زمینه موضوعات مطرح شده پرداختند و در پایان ادامه بحث و بررسی ها و تصمیم گیری به جلسه بعدی ستاد موکول شد.

کلید واژه ها: #پژوهشکده سرطان معتمد


نظر شما :